An investigator takes a picture of the wreckage of a bus with North Macedonian plates that caught fire on a highway

EPA
Saobraćajni udesi putničkih autobusa dešavaju se svuda, a neki od uzroka su umor i nepažnja vozača, kao i tehnička neispravnost vozila

Blizu 70 ljudi, među kojima i dece, poginulo je poslednjih godina u teškim autobuskim nesrećama širom Balkana i u Mađarskoj, a najteža je poslednja u nizu u Bugarskoj, 23. nobembra 2021. godine.

Dok se Evropa u jutro 23. novembra još budila iz sna, stigla je strašna vest o saobraćajnoj nesreći u Bugarskoj u kojoj je u autobusu makedonskih tablica izgorelo 46 ljudi, a među njima i 12 dece.

Uzrok nesreće još nije zvanično saopšten, a bugarski mediji objavili su da je autobus verovatno prvo udario u ogradu, a onda se zapalio.

Za sada nije potvrđeno da među poginulima ima državljana Srbije, a žrtve su izgorele do neprepoznavanja i jedini način da se identifikuju biti DNK analiza, izjavio je ambasador Srbije u Bugarskoj Željko Jović za RTS.

Povređen je državljanin Srbije, koji je smešten u bolnici u Sofiji i u dobrom je stanju – „nije ni u šok sobi, ni na intenzivnoj nezi“, dodao je.

Na putevima na Balkanu i u Mađarskoj u poslednjih nekoliko godina bilo je nekoliko nezgoda u kojima su stradale desetine putnika autobusa, uglavnom državljana zemanja Balkana.

U Srbiji su se 2019. godine dogodile 494 saobraćajne nesreće u kojima je bilo poginulih, a život je izgubilo 534 ljudi, pokazuje poslednji dostupan izveštaj Agencije za bezbednost saobraćaja.

Bilo je 13.735 nezgoda bez smrtnog ishoda, u kojima je bilo povređenih – 3.332 ljudi zadobilo je teške telesne povrede, a 17.068 lake.

U najvećem riziku su muškarci, koji čine 76 odsto poginulih i 61 odsto povređenih u svim nezgodama.

Saobraćajne nezgode u svetu odnose 1,3 miliona života godišnje, podatak je Svetske zdravstvene organizacije.

Prevrtanje turističkog autobusa kod Bubanj potoka 2015. godine

skrinšot s tvitera

BBC

Oko četiri sata ujutro, 22. juna 2015. godine, više od 80 turista, vraćalo se sa letovanja u Grčkoj, bezbrižno spavajući u autobusu.

Posle desetak sati truckanja i stotina pređenih kilometara putnici su bili nadomak kuće.

Međutim, autobus se iznenada prevrnuo kod Bubanj potoka u blizini Niša na jugu Srbije.

Jedna osoba je poginula, a 60 povređeno.

Petoro je sa teškim povredama završilo na odeljenju reanimacije, dvoje na neurohirurgiji, a jedan pacijent na vaskularnom odeljenju zbog teške povrede noge, rečeno je tada iz Kliničkog centra Srbije.

Uzor nesreće verovatno je bio umor vozača, rekao je Vladimir Rebić, načelnik Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije.

Skoro polovina poginulih u saobraćajnim nezgodama u Srbiji su vozači, čak 42 odsto, pokazuje izveštaj Agencije za bezbednost saobraćaja za 2020. godinu.

Za njima slede pešaci kao 24 odsto nastradalih, dok putnici čine 21 odsto.

Među njima najviše ginu mladi – pre svega u automobilima, a zatim na biciklima i motociklima.

Statistika udesa autobusa je nešto drugačija – tu najviše ginu stariji od 65 godina.

Čak 33 odsto nastradalih vozača i putnika su u ovoj starosnoj kategoriji.

Petnaest odsto poginulih u autobuskim nezgodama su deca i mladi.

Kako je vozač autobusa iz Srbije izgubio život u Mađarskoj 2017. godine

The Flexibus in northern France

AFP

Vozač autobusa sa paraćinskim tablicama poginuo je pre četiri godine u saobraćajnog nezgodi na periferiji Budimpešte, pisao je tada RTS.

Sudar je bio čeoni – autobus se zakucao u teretno vozilo službe za održavanje puteva.

Među putnicima, koji su išli za Austriju, povređeno je njih 16.

Dvoje je zadobilo teške povrede, a 14 lake.

Nadležni pretpostavljaju da je do nesreće došlo zato što je vozaču iznenada pozlilo.

Na takav zaključak navelo ih je što na putu nije bilo tragova kočenja.

Pogibije posle udarca u nadvožnjak kod Budimpešte

U februaru 2006, dvoje ljudi je poginulo blizu budimpeštanskog aerodroma, kada je dvospratni autobus na liniji Beograd-Dortmund udario u saobraćajni znak iznad puta koji pokazuje dozvoljenu visinu prolaska vozila na toj deonici.

U ovoj nesreći povređen je 31 putnik.

Od siline udarca skinut je gornji sprat autobusa, prenela je tada Radio-televizija Srbije reči Aleksandra Mitić, tadašnja konzulka Srbije i Crne Gore u Budimpešti.

Mađarska policija tada je pokrenula je postupak protiv vozača autobusa iz Novog Sada zbog sumnje da je nepažnjom pruzrokovao tešku saobraćajnu nesreću.


Kako je 19 ljudi poginulo u kanjonu Morače 2013. godine

Jedan od težih udesa u kojima je učestvovao autobus rumunskih tablica desio se pre osam godina u kanjonu Morače u Crnoj Gori.

Tada je poginulo 19 ljudi, a više od 30 je povređeno.

Uzrok je bilo nepoštovanje propisa – neposredno pre nesreće, autobus se kretao dvostruko brže nego što je bilo dozvoljeno, preneo je tada novosadski portal 021.


Autobus kosovskih tablica sleteo sa kolovoza u Hrvatskoj 2021. godine

Bus crash

@LFRS Shepshed

U julu ove godine, autobus kosovskih tablica prevrnuo se kod Slavonskog Broda u Hrvatskoj.

Putovao je na liniji Frankfurt-Priština, a većina nesrećnih putnika verovatno je išla na rad u Nemačku ili da poseti porodicu.

U autobusu je bilo 69 putnika, od čega 15 maloletnih, preneo je N1.

Poginulo je deset ljudi, a više od 40 je povređeno.

Osmoro je zadobilo teške povrede, a među njima i jedno dete.

Jedan vozač je nastradao, a drugi je uhapšen.

Prema informacijama iz medija, uzrok nesreće mogao je biti umor vozača.


Trinaest godina posle proglašenja nezavisnosti, Kosovo je priznalo oko 100 zemalja. Ipak, tačan broj nije poznat.

Priština navodi brojku od 117 zemalja, a u Beogradu kažu da ih je daleko manje.

Među zemljama Evropske unije koje nisu priznale Kosovo su Španija, Slovačka, Kipar, Grčka i Rumunija, a kada je reč o svetskim silama, to su Rusija, Kina, Brazil i Indija.

Kosovo je od 2008. godine postalo član nekoliko međunarodnih organizacija, kao što su MMF, Svetska banka i FIFA, ali ne i Ujedinjenih nacija.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari