Manekenka na modnoj reviji Barberija

Getty Images
Barberi je saopštio da će uložiti napor da doniraju ili recikliraju robu koju nisu prodali

Britanska modna kuća Barberi je najavila da će prestati sa praksom spaljivanja neprodate robe.

Ovaj modni brend će takođe prestati da koristi pravo krzno i povući će iz prodaje sve krznene predmete.

U julu je analizom izveštaja o zaradi otkriveno da je Barbari uništio odeću, parfeme i modne detalje u vrednosti od 3,5 milijardi dinara, kako bi zaštitio brend.

Na ovu vest oštro su reagovali ekološki aktivisti.

Proizvođač je saopštio da je prošla godina u njihovom poslovanju bila neobična, jer su morali da unište stare parfeme u vrednosti od 1,3 milijarde dinara nakon potpisivanja ugovora sa američkom kozmetičkom kompanijom Koti.

Modne marke, među kojima je i Barberi, uništavaju neželjene proizvode kako bi sprečili krađu ili preprodaju.

Barberi spalio odeću vrednu milione

Barberi trenutno koristi zečije i lisičje krzno, kao i nerc i krzno od azijskog rakuna u kolekcijama, ali će obustaviti upotrebu ovih materijala, najavljuju iz kompanije.

Odluku je pozdravila aktivistička organizacija za zaštitu životinja PETA.

„Nekoliko modnih kuća odbija da se modernizuje i da sluša sve jači glas javnosti koja je protiv upotrebe krzna“, rekli su aktivisti za BBC.

„Ako žele da ostanu poštovani u dinamičnoj industriji, nemaju izbora nego da prestanu da koriste krzno koje su ukrali od životinja za kapute, ogrlice i manžetne“.

Borba za reciklažu

Barberi je saopštio da su već koristili, prepravljali, donirali i reciklirali neprodate proizvode, ali će ulagati sve više napora u tom pravcu.

„Odluka Barberija da prestane sa spaljivanjem viška proizvoda je preko potrebni znak da se menja način razmišljanja u modnoj industriji“, rekao je vođa Grinpis projekta Detox My Fashion za BBC.

„Pošto je moda posao u kojem se proizvodi više od 100 milijardi odevnih predmeta godišnje, ormari potrošača su već prepuni neobučene odeće što dovodi do nagomilavanja u mnogim kompanijama. Vreme je da ceo modni sektor počne da se bavi ovim problemom tamo gde on nastaje – usporavanjem proizvodnje i ponovnim razmišljanjem o načinu poslovanja“.

Barberi je prošle godine započeo saradnju sa kućom visoke mode Elvis i Kris, čime će iskoristiti 120 tona ostataka kože iz prethodnih kolekcija za nove proizvode u narednih pet godina.

Osnovana je i Barberi grupa za istraživanje materijala budućnosti u saradnji sa Kraljevskim koledžom umetnosti kako bi zajedno osmislili nove održive materijale.

„Moderni luksuz znači biti društveno i ekološki odgovoran“, rekao je izvršni direktor Barberija Marko Gobeti.

„Ovo uverenje je suštinski važno za nas u Barberiju i predstavlja ključ za naš dugoročni uspeh. Želimo da primenimo kreativnost na sve grane poslovanja, kao što smo kreativni i sa našim proizvodima“.