Skupština grada je još pre tri godine propisima regulisala u koje vreme i kuda teretni kamioni smeju da prolaze kroz gradsko jezgro. Na centralnim gradskim ulicama od 7 do 23 časa zabranjen je ulazak vozilima od 3,5 do devet tona. U međuvremenu, broj vozila na ulicama je znatno povećan, pa je potrebno da bude i izmenjena strategija.

Skupština grada je još pre tri godine propisima regulisala u koje vreme i kuda teretni kamioni smeju da prolaze kroz gradsko jezgro. Na centralnim gradskim ulicama od 7 do 23 časa zabranjen je ulazak vozilima od 3,5 do devet tona. U međuvremenu, broj vozila na ulicama je znatno povećan, pa je potrebno da bude i izmenjena strategija.
Teretni saobraćaj u glavnom gradu prošle godine bio je dvostruko veći nego u prethodnoj godini, a teretnjaci su, procenjuje se, prevezli oko 1,5 miliona tona razne robe.
Zoran Alimpić, v.d. gradonačelnika, najavio je da će stručnjaci Saobraćajnog instituta CIP napraviti studiju za unapređenje režima kretanja teretnih vozila kroz grad. Ona neće u potpunosti proterati kamione iz centra, ali će sigurno smanjiti njihov broj. Za izradu ove studije iz gradskog budžeta izdvojeno je četiri miliona dinara.
Kako bi se od teretnog saobraćaja zaštitilo staro gradsko jezgro i povezali putevi u prestonici, urađen je plan detaljne regulacije za saobraćajni potezu od Borske ulice do petlje „Lasta“ u Rakovici. Glavni gradski arhitekta Đorđe Bobić smatra da će na ovaj način alternativno biti povezani delovi grada bez prolaska kroz centar. Ovaj plan je jedna od kapitalnih investicija grada.
Na ovoj saobraćajnici dužine 4,5 kilometara gradiće se četiri saobraćajne trake koje će povezati Ibarsku magistralu sa autoputem do petlje. Ovaj deo rađen je po etapama i delimično je izgrađen, a nedostaje deo od naselja Medaković do autoputa.
Čedomir Vukašinović, pomoćnik sekretara za saobraćaj, izjavio je da su teretnjaci opterećenje, ali i potreba u gradu koji se brzo razvija. Kapaciteti putne mreže takvi su da što bolje mora organizovati tranzit teretnih vozila, koja su najveći problem, jer putnička mnogo lakše prolaze – rekao je je Vukašinović.
Kretanje vozila težih od 3,5 tona zabranjeno je na svim putevima i ulicama koje ne spadaju u trasu kružnog prstena. To se odnosi na Pančevački most, deo Bulevara despota Stefana, Klanički kej, Dunavsku, Bulevar vojvode Bojovića, Karađorđevu, Savski trg i Savsku ulicu, Bulevar vojvode Mišića, Radničku, Savsku magistralu, Bore Stankovića i Lole Ribara. Kazne za ovakve prekršaje, koji su u nadležnosti Saobraćajne policije, jesu od 10.000 do pola miliona dinara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari