Najavljenim planovima dominira ideja „spuštanja grada na reku“, pa će, osim Ade Huje, najviše udara pretrpeti gradske obale, koje će, sudeći po Folićevim rečima, biti pretvorene u „gusto naseljene poslovno-trgovačke celine“.

– Ulice će biti usmerene ka reci, biće tu i muzeja i parkovskih celina i novih trgova, grad će prodisati bukvalno. Za Adu Huju se radi konkurs kako bi se tu uradio neki novi Beograd na vodi… Kao što je grad sišao na Savu, tako će i na Dunav. I preko puta, u Bloku 18, grad će se spustiti na reku i tu će biti novi stambeno-poslovni kompleks i još mnogo projekata – rekao je Folić.

Prema njegovim rečima, da bi sve ovo ostvarilo potrebni su veliki infrastrukturni projekti kao što su obilaznica oko Beograda, koja se već gradi, srednji prsten i unutrašnji magistralni poluprsten.

Kako je Folić naveo, Beograd u narednoj deceniji očekuje „prva linija metroa, mnoštvo novih saobraćajnica, mostova i tunela, izgradnja stambeno-poslovnih i trgovačkih kompleksa i objekata kulture, uređenje ulica, trgova, pijaca, fasada, ali i uvođenje pešačkih i biciklističkih zona“.

On je dodao da su tri glavne smernice daljeg urbanog razvoja grada: izmeštanje industrijskih zona iz centra, spuštanje Beograda na reke i okretanje ekološkom modelu u kojem će prioritet u saobraćaju imati pešaci, biciklisti i javni prevoz, a ne automobili.

– Poslednjih godina je postavljena jasna i nedvosmislena strategija kako Beograd treba da se razvija, usvojen je novi generalni plan i strategija. Privreda se izmešta iz centra na obilaznice, dok se tamo gradi Beograd na vodi, a biće napravljene i druge gusto naseljene stambene, poslovno-trgovačke i kulturne celine. Drugi strateški cilj je spuštanje grada na reke, jer je to najveći prirodni potencijal koji imamo, a koji je bio neiskorišćen jer ga je gušila industrija – rekao je Folić.

Osim što je konstatovao da će to biti „potpuno novi grad“, on je naveo i da je cela ideja da se rastereti gradski saobraćaj.

– Tu su i novi mostovi i tuneli. Stari železnički most se izmešta i postaje pešačko-biciklistički most, koji će povezati Novi Beograd i Adu Ciganliju. Novi most na njegovom mestu kreće da se gradi krajem 2019. godine, čeka se završetak postavljanja poslednjih šina preko Mosta na Adi, kako bi Novi Beograd ostao povezan s gradom i tramvajskim saobraćajem. Prva linija metroa trebalo bi da bude završena u narednih deset godina. Nakon izgradnje novih saobraćajnica, povećavaćemo pešačke staze u centru grada i pravićemo eko-koridore. Beograd je danas jedno veliko gradilište koje se razvija planski, u skladu sa velikom vizijom, istakao je Folić.

Gradiće se i…

„Neki od projekata koji će biti završeni u narednih deset godina su prva linija metroa, izgradnja tri prstenaste saobraćajnice oko Beograda, novi most preko Ade Huje, novi veći most na mestu starog tramvajskog mosta, izgradnja tunela koji će povezati savski i dunavski amfiteatar, uređenje i pravljenje novih velikih gradskih trgova i ekološki prihvatljiva hijerarhija u saobraćaju, projektovanje novih i proširenje postojećih pešačkih zona, parkova i pijaca, postrojenje za preradu otpadnih voda u Velikom Selu, prerada otpada u Vinči, izmeštanje železnice, muzej grada Beograda, opera i balet“, nabrojao je Folić.

Povezani tekstovi