U toku prošle godine na adresu gradskog ombudsmana stigla je 201 pritužba građana. Dušanka Gaćeša, gradski branilac, u toku prošle dgodine, primila je 1.400 stranaka i 3.000 poziva, navodi se u izveštaju o radu gradskog branioca za 2007. godinu, koji je dostavljen odbornicima Skupštine grada.

U toku prošle godine na adresu gradskog ombudsmana stigla je 201 pritužba građana. Dušanka Gaćeša, gradski branilac, u toku prošle dgodine, primila je 1.400 stranaka i 3.000 poziva, navodi se u izveštaju o radu gradskog branioca za 2007. godinu, koji je dostavljen odbornicima Skupštine grada.
Iako je nadležnost gradskog branioca, kontrola rada gradske uprave i javnih preduzeća čiji je osnivač Skupština grada, građani su u toku prošle godine najviše pritužbi imali na rad opštinskih uprava, republičkih institucija i drugih pravnih i fizičkih lica, ukupno 71 pritužbu. Na rad gradske uprave, građani su imali 21 pritužbu. Najviše primedbi stiglo je na adresu gradskog sekretarijata za obrazovanje – sedam pritužbi, a najmanje na rad sekreatrijata za dečju socijalnu i dečju zaštitu – jedna pritužba građana. Na rad sekretarijata za komunalne i stambene kao i inspekcijske poslove, građani u toku 2007. godine nisu imali nijednu pritužbu.
Iako to nije u nadležnosti rada gradskog branioca, građani su se žalili na visinu preplate RTS, EDB, rad sudova, tužilaštva, MUP.
Gradskom braniocu su se u proteklo godini sa pritužbama najviše obraćali pojedinci, dok su grupe građanana rad različitih nadležnih organa imale 20 pritužbi.
Kako bi se uspostavila što bolja komunikacija sa građanima, gradski branilac je u saradnji sa Beokom servisom, organizovao javne tribine u osam gradskih opština. Na ovim tribinama Begrađani su narodnog advokata upoznali sa problemima sa kojima se suočavaju svakodnevno.
Budući da je Grad u protekloj godini preuzeo nadležnost nad 26 zdravstevnih ustanova u Beograd u protekloj godini, gradski branilac se upoznao i sa radom zaštitnika pacijentovih prava. Kako se navodi u izveštaju gradskog branioca, najveći broj pritužbi koje građani upućuju zaštitniku pacijentovih prava, odnosi se na neljubaznost zdravstevnih radnika. Međutim i sami zaštitnici pacijenata se žalena neravnopravan položaj zbog neosnovanih prigovora i neprimerenog ponašanja pojedinih korisnika zdravstvenih usluga. Prema analizi rada zaštitnika pacijentovih prava utvrđeno je da se na rad zdravstevni radnika pretežno žale straiji pacijenti između 60 i 70 godina, uglavnom nižeg obrazovanja i lošeg imovinskog stanja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari