Foto: Dejana Majstorović

… kako će ovaj tunel nepovoljno uticati na protok saobraćaja i da ima boljih rešenja, kao i da su cene izgradnje još uvek upitne, dok će građani koji moraju da se sele platiti najveću cenu.

Ipak, Komisija za planove Skupštine grada, kojom predsedava glavni gradski urbanista Milutin Folić, odbacila je većinu obrazloženih predloga, kao neosnovane, a u pokušaj da sa građanima nađu zajedničko, optimalno saobraćajno rešenje, nisu želeli ni da se upuste.

Umesto toga, Milutin Folić je na argumentovana obrazloženja jednog profesora građevinarstva u penziji, odgovorio optužbama da je čitava njegova generacija ostavila neuređen grad u nasleđe i sveo stručnu polemiku na prepucavanje tipa „za sve je kriva prethodna vlast“ zbog čega su građani glasno negodovali.

Na predloženi plan tunelske veze Savske i Dunavske padine, dr Mihailo Maletin, profesor planiranja i gradnje saobraćajnica u penziji, izneo je nekoliko primedbi.

– Suština je sledeća – dve stvari morate da imate u vidu – nikad se plan ne radi po jednom objektu nego se radi za određeni prostor, ako ta metro linija treba da dođe ispred Ekonomskog fakulteta, treba prvo ona da se namesti a put i tunel ako može. Prema tome ako verujemo da je prioritet metro a ja verujem, ovaj plan ne može da se usvoji jer je metro krući i važniji sistem. Ovaj plan ne može da se usvoji, ako usvojite ovo zabili ste gologov kolac u plan za metro – upozorio je Maletin. Na to je Folić zaključio da je predlog da se sačeka sa planom za tunel, dok je Maletin negirao i ukazao da plan izgradnje tunela mora da se – zaustavi, i to hitno.

Posle još polemike i obrazloženja koja su davali predstavnici gradske uprave, a koji se građanima nisu predstavili, javljali su se upravo oni koji bi pomentim tunelom bili pogođeni – vlasnici objekata koji bi se rušili na putu tunela.

„Ovaj plan nije podržan od strane građana, prestanite da radite u ime građana – krajnje je vreme, i recite da radite za vas“, protestovala je jedna gospođa.

Profesor Mihailo Maletin ukazao je da na predviđenoj trasi tunela ima više planova regulacije, te da oni nisu usklađeni – metro, tunel, zelena površina, ne može sve biti posebno regulisano, bez jasne namene čitavog prostora, ocenio je on.

– Nastavite tako da radite i Beograd ima veliku šansu da bude najružniji, najnefunkcionalniji i najnehumaniji grad u svetskim razmerama – grdio je Maletin mlađe kolege.

U tom je Folić povisio glas optužbom „koji ste Vi i Vaša generacija tako napravili“ što je izazvalo negodovanje okupljenih. Ipak, Folić je nastavio – „Vi ste nam to ostavili, Vi kao profesor i ljudi koje ste učili kako se gradi. Možete li da nam objasnite zašto Beograd nema biciklističke staze?“ Onda je, nešto smirenije, objasnio da, kako bi se Brankova ulica rasteretila, dobila drvored i biciklističku stazu, saobraćaj mora da se izmesti – pod zemlju.

Građani su negodovali, a na kraju i aplaudirali zapažanjima profesora Maletina. Ipak, njihove brige tek predostoje, jer je većina okupljenih došla na javnu raspravu zato što njihovim domovima preti rušenje.

Javna sednica, a Folić zabranjuje fotografisanje

U sred javne sednice Milutin Folić obratio se „gospođici iz publike“ opomenuvši je da je fotografisanje sednice zabranjeno. Folić u tom trenutku nije znao da je gospođica – novinarka Danasa, o čemu je potom obavešten ali je ostao pri svome objasnivši „da je bilo neprijatnih situacija zbog čega je donet propis da je fotografisanje u sali zabranjeno“. Okupljeni građani protestovali su zbog ovoga komentarišući da je sednica javna, te da je potrebno da novinari izveštavaju o ovakvim pitanjima jer kako bi drugačije znali da „neko planira da poruši njihove kuće“.

I PSG protiv tunela, predlažu most

Zamerke na plan izgradnje tunela imao je i odbor za saobraćaj Pokreta slobodnih građana, u čije ime je saobraćajni inženjer Dragomir Lukić izneo kritike ali u drugačije saobraćajno rešenje. „Imajući u vidu gužve na postojećim mostovima i mrežu postojećih saobraćajnica nameće se optimalno rešenje -treba izgraditi most koji bi povezao Bulevar Nikole Tesle nizvodno od Muzeja savremene umetnosti i Bulevar vojvode Bojovića nizvodno od Barutane. Taj most bi obezbedio mnogo bolju povezanost Novog Beograda i Zemuna sa kompletnom Dunavskom padinom od Bulevara vojvode Bojovića, pa sve do Karaburme i dalje do Ade Huje, nego što bi to bio slučaj sa tunelom Savska – Dunavska padina. Sa druge strane, most bi bio mnogo jeftiniji od tunela čija konačna cena bi bila poznata tek kada se isti izgrade“.