Zlatni standard za rano otkrivanje bolesti 1

Izložba selekcije radova pristiglih na Kreativni konkurs za najbolji slogan i poster na temu podizanja svesti o važnosti ranog otkrivanja raka dojke otvorena je juče u Galeriji Narodne banke Srbije na beogradskom trgu Slavija.

Impresivan broj radova, više od 400 iz cele Srbije stigao je na konkurs, koji je realizovan u okviru projekta Unapređenja Nacionalnog programa za rano otkrivanje raka dojke. Projekat je organizovala Japanska agencija za međunarodnu saradnju u saradnji sa Ministarstvom zdravlja RS i podršku Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“.

Na jučerašnjoj ceremoniji otvaranja, autorima radova koji su po oceni međunarodnog žirija najbolji, dodeljene su novčane nagrade koje su obezbedile kompanije i donatori iz Japana, a nagrađeni radovi biće korišćeni u nekoj od budućih kampanja posvećenih važnosti ranog otkrivana raka dojke.

Direktora Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ Verica Jovanović istakla je za Danas da rano otkrivanje raka podrazumeva ranu dijagnostiku koja se odnosi na pregled koji se obavlja i radiološku dijagnostiku primenom mamografija. Skrining mamografija predstavlja sekundarnu prevenciju i istovremeno se primenjuje kod žena određene ciljne populacione grupe a u pitanju su žene u starosti od 50 do 69 godina. Prema njenim rečima ova vrsta pregleda je zlatni standard za rano otkrivanje ili postavljanje dijagnoze ove maligne bolesti kada su u pitanju žene.

– Na teritoriji Srbije rak dojke predstavlja vodeću dijagnozu među malignim bolestima kada je ženska populacija u pitanju. Ona predstavlja i vodeći uzrok smrti od malignih bolesti kada su žene u pitanju, u našoj zemlji – ukazala je Jovanović. Prema njenim rečima godišnje se na teritoriji naše zemlje registruje skoro 4.000 novih slučajeva karcinoma dojke, a više od 1.600 žena izgubi život zbog ove bolesti.

Šefica projekta Kanako Tanigaki iz Japanske agencije za međunarodnu saradnju kazala je za Danas da joj se izložba radova koji su pristigli jako dopala.

– Nisam očekivala ovoliko mnogo radova. Veoma su kreativni. Želimo sve da ih iskoristimo za promotivne aktivnosti – istakla je Tanigaki.

Inače, konkurs je bio podeljen u dve kategorije. Prva je bila namenjena učenicima završnih razreda osnovnih i srednjih škola, a druga punoletnim osobama.

Za najbolje proglašeni slogan među srednjoškolcima i osmacima proglašeni su slogani učenika 8/2 škole „IV kraljevački bataljon“ koji je osvojio drugo mesto, i Marije Tatić koja je osvojila prvu nagradu za slogan ali i prvu nagradu u kategoriji postera. Drugo mesto je pripalo Lei Maletić. Među radovima odraslih za najbolje su proglašeni slogani LJilje Anđelić, koja je osvojila drugo mesto, i Mirke Jokičić, koja je osvojila prvo. Drugu nagradu za poster osvojio je Đorđe Bukinac, a prvu nagradu Marija Penezić.

„Napravi pr(a)vi pravi korak, uradi pregled!“

Marija Tatić, mlada autorka plakata i slogana koja je osvojila prvo mesto za oba dela istakla je za Danas da je svojim radom želela da podstakne starije žene da obave pregled jer je kako kaže to najbitniji prvi korak za rano otkrivanje raka. NJen pobednički slogan glasi „Napravi pr(a)vi pravi korak, uradi pregled!“.

Nagrađeni radovi biće korišćeni u nekoj od budućih kampanja, a izložba u Galeriji Narodne banke Srbije otvorena je za posetioce do 13. marta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari