Lutanje srpskog školstva

Ostavite komentar


  1. Potrebno je uvesti revolucionar u promenu a to je ukidanje ocenjivanja u osnovnim i srednjim školama. Jednom sam to predložila nekoj grupi nastavnika i oni su se zgrozila i pitali me pa kao zašto bi onda deca uopšte učila. Toliko o našem školstvu. Inače ocenjivanje je ukinuto u mnogim zemljama u Evropi a deca i dalje uče, koji to još motiv imaju osim ocena

  2. Revolucionarna promena bilo bi proterivanje roditelja iz škola. Roditeljski sastanak četiri puta godišnje i to je to. Ovako su roditeljima širom otvorena vrata za bahaćenje najgore vrste.

  3. Nataša,slabo si obaveštena…u školama na zapadu se radi polugodišnji i godišnji test iz svakog predmeta i kako ga uradiš,to ti je ocena. Nema muvanja,prepisivanja,prigovora roditelja,kalkulisanja,nego,koliko si u toku godine naučio pokaze test. Kod nas bi se roditelji odmah bunili na takvu proveru znanja učenika. Prosvetni radnici,na žalost i ja sam,bi jedva dočekali taj način provere znanja,zato što ti ne ispituješ tokom godine nikoga,ne moraš da vagaš da li si dao odgovarajuću oceni, nema pritiska za ocenu, koji je strašan i od učenika i roditelja. Nikada se to kod nas neće uvesti.

  4. Škola je mesto gde se uči. Kod kuće deca treba da se odmaraju u krugu porodice. Pred trideset pet godina su nastavnici tražili da kod kuće roditelji uče decu („jer jetežak plan i program“). Dakle škola je i onda bila mesto gde se ne uči, a kod kuće roditelji treba (potpuno nekompetentni) da ih nauče ono što je trebalo u školi da nauče. Pa šta će nam onda škola, ako je to tako. Pitali smo se? Neko oda reče da škola ne postoji radi učenja i đaka, nego radi prosvetnih radnika. Eto i dobiše prosvetari ono za šta su se borili……

  5. Potpuno sa saglasan sa autorom teksta koji ukazuje na potpuno odsustvo kompetencija, ali i zdravog razuma nadleznih u ministarstvu, kod donosenja Pravilnika om ocenjivanju.
    Medjutim, to je odlika naprednjackog shvatanja kako se problemi resavaju. Posegnuce za onim sto im se ucini najlakse, makar sustinski bilo potpuno pogresno. Ne moze se problem nepostovanja skole i obrazovanja, a za koje dosta odgovornosti snose i naprednjaci, i koji se reflektuje kroz nezainteresovanost dobrog dela dece za ucenje i sticanje kompetencija, resiti tako sto cemo dalje srozavati kriterijume ocenjivanja na sta se svodi primena pomenutog Pravilnika. Umesto da se snaznim drustvenim delovanjem i ekonomskim merama obrazovanju kroz niz godina postepeno vrati mesto koje mu pripada, a time kvalitetni srednjoskolci usmere na obrazovne fakultete, i tako deluje u pravcu odzravljenja obrazovanja i podizanja nivoa nastave, drzava omogucuje da potpuno nekomletentni roditelji ocenjuju da li nastavnici i profesiori rade svoj posao na adekvatan nacin. To je, zapravo, tragicno pomanjkanje ideja i hrabrosti da se istini pogleda u oci. Sada ce i ono malo profesora nastavnika – zaljubljenika u svoj posao morati da dobro razmisli kad neznalicama daje ocene jer to moze da ih skupo kosta. To, na duze staze, obeshrabruje buduce studente da se obrazuju za rad u skolstvu, i situacija nastavlja da „ide niz brdo“.
    Neko je rekao da je situacija u obrazovanju osveta losih djaka. Tome nemam sta da dodam.

  6. Znaci po vama roditelji su glavni krivci. Bahatost kod nastavnika ne postoji, nema predavanja kekcija i objasnjavanja a posle ispituju decu to isto sto nisu objasnili, nabacivanja dece za pripremnu nastavu koju placaju roditelji jedni drugima, malo sam placen da bih vas ucio, poklanjanje ocena doktorskoj i direktorakoj deci itd. itd.
    Svi su podjednako krivi a sistem vrednosti najvise.
    Nema nevinih ni sa jedne strane!

  7. Коцке можемо некако и преживети, али не знам шта ћемо радити са такозваним стручњацима приватних универзитета, са мало знања а много буке..
    Родитеље треба вратити свом послу а не да се баве оцењивањем наставника..
    Превише смо себи допустили, време је да школе оставимо стручњацима који су се за то школовали , иначе ћемо остати без наставника ..Ко још може да ради ако му неко константно дува за врат..?
    Ако нешто не променимо, можемо слободно да укинемо школе а родитељи нека слободно почну да уче децу како се потписује палцем..Заборавили смо да може и тако..
    А образоване стручњаке можемо да заборавимо, па зар Србија није пољопривредна земља, мотику у руке и све ће бити Ок..

  8. Sve pametno i strucno rekoste,ali nazalost vecini odgovara neznanje i necuju oni za misljenja pametnih i strucnih.Mi smo zanjih ljudi iz proslog veka,nazalost

Ostavite komentar


Lični stavovi

Naslovna strana

Naslovna strana za 11. i 12. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zoran Kesić, TV voditelj

Danas čitam zbog toga što imam šta da pročitam i zato što mi ne vređa inteligenciju.