Ko zna koju godinu zaredom bombardovaće nas slike poznatih i polupoznatih kako spavaju, kako se bude bez šminke, hrču, cmaču i pričaju u snu na drvenim krevetima, idu u poljski toalet i svađaju se sve više, kako šou bude odmicao. Praktično, život uživo sa svim najnižim strastima i lošim „filmskim“ dijalozima. Emisije tipa rijaliti šou već desetak godina su među najgledanijim u Srbiji i imaju značajan udeo u ukupnoj gledanosti televizijskog programa. Ne samo u Srbiji, nego i u regionu. Svi gledaju, a niko neće da prizna da je „navučen“ na ovakve emisije.

Kako psiholozi objašnjavaju, slava i novac su presudni za učešće u ovakvim emisijama. Što je VIP učesnik ili učesnica poznatiji, ali i beskrupulozniji, honorar je po pravilu veći. Dobit je dugoročna, jer nakon toga slede reklame, sve skuplje „tezge“, a za one koje je vreme pregazilo, osvežavanje pamćenja gledaocima da su i oni nekad bili velike „zvezde“. Anonimni učesnici žele instant slavu u komšiluku, a kako objašnjavaju stručnjaci, neki od dotad nepoznatih učesnika rijaliti šou emisija kasnije su postali prave medijske zvezde, snimali su reklamne spotove i zaista se proslavili i obogatili. Oni upozoravaju na beskrupulozno korišćenje najnižih ljudskih strasti, voajerizam gledalaca sa egzibicionizmom učesnika, koji se podstiče, umesto da se oplemenjuje na sasvim drugačiji način.

Televizije imaju jasan cilj, rejting, povećan broj reklama i više novca, a ovakve emisije podižu i celokupnu gledanost programa. Piplmetri beleže rekordne gledanosti, a produkcijske kuće zadovoljno trljaju ruke. Laka zabava, skretanje misli sa svakodnevnih životnih problema, dopadljivi sadržaji i poneki skandal, izgleda da su dovoljni da pored televizora zadrže gledaoce. Kao da dosadne svakodnevice nema i previše.