Vannastavne aktivnosti su ogledalo škole

ČEMU DODATNA NASTAVA

Ostavite komentar


  1. A gde vi Majiću živite?
    Škola u Srbiji već 25 g služi da iz nje deca izađu ZAGLUPLJENA (jer zapadna građanska kultura je najveće zlo na svetu). Zato ta omladina najviše liši na fudbalske navijače…a život u Srbiji na život na tribinama stadiona (mržnja, turbo-folk, buka i bes, kandila i tamljan…).

  2. Ovo je jedan lepo sročen tekst koji ukazuje na problem ali u njemu nema objašnjenja kako se u trenutno stanje došlo ni kako se problem može rešiti. Rad sa sekcijama nastavnicima se ne plaća (a nekad se plaćao), pa se ovaj vid aktivnosti zasniva na besplatnom radu nastavnika entuzijasta. Sa druge strane, učenicima se njihovo angažovanje ne boduje za nastavak školovanja (a to je u krajnjoj liniji učenicima najvažnije) pa učenici nemaju interes da učestvuju u radu sekcija. (Zamislite likovna sekcija je 8.čas a sutra kontrolni iz istorije…) Škole rade u dve smene a nastavnici u dve škole pa je i vremensko-prostorna organizacija rasporeda problematična a često i nemoguća. Ceo sistem brojnih vannastavnih aktivnosti škole je kompletno urušen sa uvođenjem hirurški precizne računice o normama nastavnika (tzv. CENUS) i za sada preživljava isključivo na entuzijazmu pojedinaca. Sistemska podrška je praktično ukinuta. Nije dovoljno pričati kako je nešto lepo i važno, sistemi ne mogu da počivaju na entuzijazmu pojedinaca, sistemska podrška (prostor, vreme, novac, vrednovanje) je neophodna da bi ovaj vid nastave oživeo. Neophodno je takođe, identifikovati uzroke i posledice: sa CENUSOM i ZAVRŠNIM ISPITIMA su zamrle mnoge vannastavne aktivnosti. Kvantitet je postavljen (bolja reč je zakucan) iznad kvaliteta.

  3. Slažem se sa Jeleninim komentarom. Radim kao nastavnik u osnovnoj školi i kao i moje sve kolege sam svesna da sekcija nije predviđena samo za najbolje učenike (odlikaše). I u mojoj školi se radi u dve smene sa veoma ograničenim slobodnim učionicama gde bi se mogle održavati vannastavne aktivnosti, zatim, učenici su preopterećeni časovima, u prepodnevnoj smeni sadašnji petaci imaju četiri puta nedeljno po šest časova jer je veronauka stavljena u redovan raspored na uštrb matematike i ostalih predmeta (pod pritiskom veroučitelja), na to se doda po jedan sedmi čas rezervisan za ČOS i još jedan za izborne predmete ( informatika/ slikanje, crtanje, vajanje/ hor/ šah), po bar jedan za određenu dopunsku ili dodatnu nastavu i već u petom razredu učenici premašuju propisanu nedeljnu normu časova. Satnica dopunske/dodatne/sekcije iz različitih predmeta se poklapaju često pa isti učenici ako su zainteresovani, ne mogu da proprate sve sadržaje. Neki od nas kolega koji putuju iz drugog grada na posao zaista nisu u mogućnosti da se dva puta dnevno vraćaju u školu da bi držali sekciju u nekim kasnijim časovima što opet nije garancija dolaska učenika. Entuzijazam nastavnika postoji, i nema ponosnijih od nas kada zajedno sa našim učenicima doživimo i podelimo njihove uspehe i lepe trenutke. Međutim dok se sistem ne promeni, dok škole ne budu imale pravu podršku od strane države i lokalne samouprave, stvari se neće moći promeniti na bolje.

  4. "To ne zahteva nikakva obavezna dodatna novčana sredstva"- ovo izgovara osoba čija institucija dobija milione, molim neka nam pokaže kako bez materijalnih sredstava da osmislimo dodatne vannastavne aktivnosti. Do sada sam izuzetno poštovao gospodina Vigora Majića, ali mi ovaj tekst deluje potpuno hipokritički.

  5. Super- skolskoj politici u SR trebaju ozivljavajuci impulsi od autoriteta koji potvrdjeni svojim radom znaju o cemu govore!

  6. Upravo smo dobili anketni list – „Za uključivanje učenika u slobodnu vannastavnu aktivnost“. Ako je ovo obavezno – zašto nas pitaju ? Ako nije obavezno – nas ovo ne interesuje….! Ovaj današnji 2020 nastavni plan je toliko pretrpan da deca ni ovo ne uspevaju uopšte savladati – samo se „preleće“ preko gradiva. I sad još plus nešto…. Ovo je osnovna škola a NIJE fakultet. Naučite decu osnovnim stvarima : da znaju lepo čitati, pisati, da znaju lepo sastaviti sastave, da nauče osnovne stvari iz matematike da znaju sabirati, oduzimati, množiti, i deliti. Zato je osnovna škola. Ide se u suprotni smer – gradivo je toliko obilno da deca NE USPEVAJU SAVLADATI OSNOVNE STVARI – kući pokušavamo dopunjavati i plus im objašnjavati i sad još plus – uključivanje učenika u slobodnu vannastavnu aktivnost – gluposti neviđene…..

  7. Ваннаставне активности су заиста огледало школе.Треба радити на разноврсности ваннаставних активности у зависности од интересовања деце и талената који поседују и понудити деци на почетку школске године.Деца ће бити самосталнија и сигурнија у себе и у исказивању својих квалитета и способности.

  8. na početku školske godine, dobro podsetiti škole koliko je važno da učenicima ponude najšire moguće forme angažovanja van redovne nastave. To ne zahteva nikakva obavezna dodatna novčana sredstva (iako su ranije nastavnici koji vode sekcije bili poštenije materijalno stimulisani) već samo prisustvo određenog stepena profesionalne odgovornosti i dobre volje. S druge strane, roditelji i učenici bi trebalo da upornije zahtevaju da se različite sekcije formiraju i da kontinuirano rade kroz rane oblike aktivnosti, a ne samo radi pripreme za takmičenje i pisanja priloga za školski list.

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

Naslovna strana za 29. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ognjen Radonjić, profesor

Iz Danasa u bolje sutra.