Foto: FoNet/ Aleksandar Barda

Najnovija meta ovog istraživačkog portala jeste N1, Jugoslav Ćosić, ali i novinari drugih nezavisnih medija – Danas, NIN, Vreme, KRIK i BIRN, koji se pominju u kontekstu „finansiranja spolja“ ili, u najnovijoj „analizi“, pomaganju Draganu Šolaku „u širenju njegovih firmi“ tako što napadaju Telekom. Ova teza ponavlja se u nekoliko tekstova Antidota, a na naše pitanje na osnovu čega su zaključili da Danas radi za interese Šolaka, novinar i istraživač ovog portala, Marko Matić, odgovorio je kontrapitanjem: „A zar ne radite?“

– Vodili ste hajku protiv Telekoma. Izmišljali ste vesti, citirali Radeta Veljanovskog, koji kaže da Telekom kupuje televizije, a ne Kopernikus kablovskog operatera. To su dve različite stvari a spinovali ste o tome i vi i N1 – ocenjuje Matić. Na našu konstataciju da je to njegov proizvoljan zaključak i da smo mi objavili niz tekstova o transakcijama između Telekoma i sistema Kopernikus, Matić je ostao pri svom, ničim potkrepljenom stavu.

Na pitanje zašto se ne bave korupcijom u vlasti, već novinarima, ili pojedinim opozicionim liderima, naš sagovornik kaže da se Antidot bavi temama koje su im dostupne i kod kojih mogu da dođu do dokumentacije.

– I ja sam svašta čuo o sadašnjoj vlasti, ali nijedan papir nisam video. Čuo sam i da je brat Aleksandra Vučića vlasnik Franša, ali dokaza za to nemam – ističe Matić. Upitan zašto nije tražio dokaze kada se bavi istraživačkim novinarstvom, kaže da jeste ali nije mogao da ih dobije. Na konstataciju da se oni mogu naći ukoliko se traže i da je KRIK, na primer, dokazao da ministar finansija Siniša Mali ima 24 stana u Bugarskoj, Matić kaže da to nije tačno.

– Naravno da Mali nema 24 stana u Bugarskoj. To je dokazano. Pre ću verovati zvaničnom grafologu bugarske policije nego KRIK-u. S obzirom da znam ko i kako tamo radi. O Stevanu Dojčinoviću ne mogu ništa da kažem zato što smo u sudskom sporu. Na kraju, i Slobodan Georgiev je na tviteru raskrinkao Dojčinovića, ukoliko ste pažljivo pratili šta piše – ističe Matić.

U odgovoru na saopštenje N1 u kojem su demantovali navode Antidota, redakcija portala se služila ličnim uvredama na račun Jugoslava Ćosića, konstatujući da je, između ostalog, „malo ime velikih ambicija i neostvarenih ciljeva“. Marko Matić kaže da je to njihov utisak i da na njega imaju pravo.

Finansira nas NATO

Iako se uz Antidot često vezuje ime Vladimira Bebe Popovića, Marko Matić kaže da on nema veze sa osnivanjem niti finansiranjem portala.

– Svi naši prihodi dolaze iz projekta koji nam je odobrio NATO PDD (Public diplomacy division) i oni u potpunosti pokrivaju troškove našeg funkcionisanja. Jedina veza Vladimira Popovića sa Antidotom jeste to što nam je stavio na raspolaganje svoju bogatu privatnu medijsku arhivu, koja je naročito važna za istraživanje perioda pre 2005. godine. Organizaciono, logistički i finansijski, Popović nema nikakve veze sa našom mrežom koju isključivo čine novinari iz čitavog regiona Zapadnog Balkana – naglašava Matić.

Povezani tekstovi