Britanski premijer Toni Bler stao je juče u odbranu sistema „naplate prema vožnji“ pismom upućenim masi od 1,8 miliona potpisnika peticije koji se protive planu za koji kažu da će biti „maskirani porez“.
Bler kaže da nije doneta konačna odluka o predlogu prema kojem bi svi vozači bili satelitski praćeni i plaćali za svaku pređenu milju u cilju smanjenja zagađenja i saobraćajnih gužvi.

Britanski premijer Toni Bler stao je juče u odbranu sistema „naplate prema vožnji“ pismom upućenim masi od 1,8 miliona potpisnika peticije koji se protive planu za koji kažu da će biti „maskirani porez“.
Bler kaže da nije doneta konačna odluka o predlogu prema kojem bi svi vozači bili satelitski praćeni i plaćali za svaku pređenu milju u cilju smanjenja zagađenja i saobraćajnih gužvi.
Premijer dodaje da vlada nije u žurbi da uvede novi sistem, ali će svaka promena biti poštena i štitiće privatnost građana. Više od 1.792.624 potpisa eksperimentalne „i mejl peticije“ poslate na veb sajt rezidencije premijera su iza tvrdnje potpisanih da je pravi cilj vlade da sakupi više poreza koji ne mora da bude upotrebljen za poboljšanje saobraćaja. „Nije reč o nametanju dodatnih nameta, niti o uvođenju nadzora tipa „Velikog brata“,“ piše Bler u mejl odgovoru poslatom svakom potpisniku peticije koja plan vlade opisuje kao zlokoban i pogrešan.
Prvi proračuni kažu da bi sistem za praćenje, s cenovnikom koji zavisi od lokacije i doba dana, mogao vozače da košta do 1,34 funte po milji u saobraćajnim špicevima.
Vozači u Londonu već plaćaju 8 funti dnevno za ulazak u centar grada, što je radikalna mera uvedena 2003. uprkos snažnom otporu, ali koja je smanjila saobraćaj. Bler kaže da je problem s automobilima ozbiljan, na ulicama i putevima je 28 miliona kola, šest miliona više nego 1997. Automobilsko udruženje RAC kaže da profesionalni vozači izgube 11 dana godišnje u saobraćajnim zastojima. Bler dodaje da će taj broj biti povećan za 25 odsto do 2015, što će samo Englesku 2025. koštati 22 milijarde funti u izgubljenom vremenu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari