Evropski model gradskog prevoza 1

Na dnevnom redu 30. sednice Skupštine grada Šapca usvojeni su Predlog odluke koncesionog akta za poveravanje obavljanja delatnosti gradsko-prigradskog prevoza putnika na teritoriji Šapca i Predlog odluke o dodeli naknade za pružanje usluga javnog linijskog prevoza putnika.

Time je ustanovljen novi koncept gradskog i prigradskog saobraćaja koji treba da smanji upotrebu automobila i umnogome građanima olakša dostupnost na željene destinacije. Gradonačelnik Šapca Nebojša Zelenović rekao je da je doneta odluka da se subvencioniše prevoznik koji je do sada obavljao javni prevoz u gradu sa 20 dinara po kilometru.

– To će trajati sve dok se ne završi procedura javno-privatnog partnerstva i dok ne izaberemo novog isporučioca usluge javnog prevoza na teritoriji Šapca. Grad Šabac u poređenju sa drugim gradovima u Srbiji daje najmanje novca za javni prevoz. A do sada nije bilo nikakvih subvencija ni povećanja cena karata. Plaćali smo prevoz zaposlenih i prevoz učenika u skladu sa zakonom. Ovu subvenciju odobravamo jer je skočila cena goriva sa 130 dinara na 160 dinara, a prevoznici zato ne mogu da imaju rentabilno poslovanje, rekao je gradonačelnik. Dodao je da ga je neprijatno iznenadio ton opozicionih odbornika iz Srpske napredne stranke, koji nisu doprineli kvalitetu rasprave, niti su iznosili konstruktivne argumente.

– Osim salvi uvreda na moj račun, nismo dobili nikakvu novu ideju kako da se popravi kvalitet gradskog prevoza u Šapcu. Mi želimo da gradski prevoz bude ekološki, moderan, sa 20 minuta polazaka u gradu, pri čemu će biti pokrivena sva gradska i prigradska naselja, istakao je Zelenović i rekao da će Grad nastaviti da izmiruje sve svoje obaveze u vezi javnog prevoza koje su u skladu sa Zakonom. Osvrnuo se i na uvrede odbornika SNS-a koji su ga za skupštinskom govornicom optužili da je kriminalac, lopov i izdajnik.

– Kada sam istakao da gradonačelnik Kraljeva plaća zamenu sijalica devet puta više nego što je to platio Grad Šabac, mene optužuju da sam lažov i lopuža. Šapčani ne zaslužuju da slušaju ovakve nekonstruktivne i uvredljive rasprave u prenosima Skupštine. Šabac će se razvijati uprkos Aleksandru Vučiću, uprkos Srpskoj naprednoj stranci. Nastavićemo sa realizacijom infrastrukturnih projekata. Iako nas zaobilazi administracija u Beogradu, ne zaobilazi nas administracija u Briselu. Sposobni smo da dobijamo novac iz Evropske unije. Zahvaljujući dobrim projektima, dobili smo sredstva za rekonstrukciju Sokolane. Ali zato niko ne spominje rekonstrukciju Opšte bolnice u Šapcu, a na auto-put čekamo već sedam godina. Tvrdim da SNS nije došla na vlast, auto-put bi bio završen 2014. godine, podvukao je gradonačelnik.

Projekat rekonstrukcije Šabačke bolnice, ukazao je Zelenović, sprečio je lično Aleksandar Vučić. Na medicinske usluge ove ustanove upućeno je oko 250.000 građana iz Šapca i okoline, a pored ostalog nema angio salu nego se pacijenti upućuju u Valjevo. Za auto-put Ruma-Šabac, kojim dnevno prođe oko 15.000 vozila, već odavno su bili spremni projekti, čak je i kanadska korporacija bila spremna da to radi na osnovu koncesije.

EU plaća ono što treba Republika

Inače, Evropska unija je najveći investitor u Šapcu, sa više od 30 miliona evra. Pored postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda i regionalne deponije, Evropska unija ulaže čak deset miliona evra u izgradnju obaloutvrde na Savi i Drini, što je obaveza države.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari