Istraživanje: Internet najčešći izvor informisanja 1Foto: pixabay/ fancycrave1

Popravljanje okruženja u kojem rade mediji, ravnopravni uslovi i ukidanje političkih pritisaka važniji su za medije nego digitalizacija i uvođenje inovacija, ocena je istraživanja o percepciji inovacija u medijskom okruženju, koje je danas predstavljeno u beogradskom Medija centru.

„Prvo sve to, pa posle inovacije“, rekla je novinarka nedeljnika Vreme Ivana Milanović Hrašovec, predstavjajući rezultate istraživanja koje je urađeno u okviru Asocijacije medija.

Među ispitanicima su bili predstavnici medija, medijskih udruženja, eksperata, kao i oglašivača. Jedan od pokazatelja istraživanja je i to da mediji najrazličitijih profila imaju zajednički cilj, a to je privlačenje publike. „Vapaj i agonija da se privuče publika je najupadljiviji cilj medija“, rekla je Milanović Hrašovec.

Ona je istakla da je istraživanje pokazalo i da je internet postao najrasprostranjeniji izvor i način informisanja. Prema njenim rečima, u skladu sa time postoji i svest o tome da su inovacije i digitalizacija važne i potrebne, a nedostatak novca se vidi kao najveća prepreka u ostvarenju tog cilja. Milanović Hrašovec ističe i potrebu za edukacijom, kako bi se inovacije mogle primeniti i razumeti na najbolji način. Izvršna direktorka portala www.telegraf.rs Jasminka Koprivica rekla je da očekuje da će pući balon tabloidnog novinarstva. „Verujem da će kredibilno novinarstvo uvek imati svoju publiku i biti naplativo“, rekla je Koprivica.

Ona je dodala da je za to potrebna transformacija, praćenje trendova, a kada je reč o digitalnim platformama to podrazumeva kombinaciju teksta, grafike, fotografije i video zapisa.

Navela je i primere nekolicine svetskih medija, poput Gardijana i Njujork tajmsa, koji su shvatili važnost digitalizacije, pa sada znatan deo prihoda ostvaruju upravo pretplatom na svoje digitalne platforme. Izvršni direktor Digital Communication Institute Vladimir Aranđelović naveo je podatak da na evropskom tržištu Srbija, uz Rumuniju i Belorusiju, ima najmanje ulaganja u digatalni marketing i da zbog toga nije toliko bitna velikim kompanijama u tom sektoru. Ipak, ističe da to ne znači da ne treba težiti inovacijama i ukazuje da za to postoje platforme koje su svima dostupne i besplatne.

On je istakao i da bez Gugla i Fejsbuka danas nema funkcionisanja i da je potrebno shvatiti vrednost podataka koji su, kako je ocenio, postali nova moneta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari