Foto: Zoran Panić

Procene da bi između 20 i 25 odsto ljudi moglo da dođe do prvog zvanja pedagoškog savetnika su realne, a zadatak Ministarstva prosvete i dva prosvetna saveta je da zaposlenima u školama objasne kako se do toga dolazi i kakva je dobit za njih same, za ustanovu u kojoj rade i obrazovni sistem u celini. Da bismo motivisali prosvetne radnike da steknu neko od zvanja, nameravamo da to bude jedan od uslova prilikom izbora savetnika spoljnih saradnika koji će nam pružati pomoć u borbi protiv nasilja – kaže Biljana Lajović, savetnica ministra prosvete.

Ona dodaje da je sticanje zvanje neodvojiv proces od stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju, zbog čega su te dve oblasti objedinjene u izmenama Pravilnika o stalnom stručnom usavršavanju i napredovanju u zvanja.

Izmenama Pravilnika je predviđeno da zaposleni u Ministarstvu prosvete i prosvetnim zavodima mogu da drže seminare i obuke za zaposlene u školama, uz saglasnost ministra prosvete.

– Ministar će sa svojim saradnicima procenjivati da li je neko kompetentan da drži određenu obuku i da li je u sukobu interesa. Ideja je bila da omogućimo onima koji su, po pravilu, najstručniji, najviše znaju o obrazovanju i učestvuju u donošenju strategija, zakona, programa i drugih propisa i dokumenata, da ta svoja znanja prenose kolegama. Mnogi od njih su pre zapošljavanja u Ministarstvu ili zavodima bili autori i realizatori kvalitetnih programa stručnog usavršavanja i davali doprinos razvoju kompetencija zaposlenih, što je bila jedna od preporuka – objašnjava Lajović.