Kancelarija za IT i eUpravu ulaže oko 1,8 milijardi dinara u razvoj elektronske uprave i IT sektora 1Mihailo Jovanović Foto: eUprava

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu uložiće ove godine u razvoj eUprave, proširenje i izgradnju data centara i unapređenje rada IT sektora, oko 1,8 milijardi dinara, najavio je direktor te institucije Mihailo Jovanović.

„Najveća investicija je izgradnja novog Data centra u Kragujevcu koji će biti završen početkom 2020. i u koji će već ove godine biti uloženo 1,2 milijarde dinara“, kazao je Jovanović u intervjuu za Magazin Biznis i dodao da je cilj Kancelarije za tri godine sve usluge u Srbiji budu elektronske.

On je podsetio da je za za godinu i po dana rada Kancelarija pokrenula pet informacionih sistema koji su pojednostavili procedure i skratili vreme provedeno na šalterima i u brojnim državnim službama.

Prema njegovim rečima, cilj Kancelarije je da centralizuje i koordinira razvoj IT usluga i usluga eUprave na nivou države.

„Naše analize su pokazale da se godišnje, na nivou svih ministarstava, trošilo od 25 do 30 miliona evra za nabavku IT opreme i usluge. Nakon što je formirana Kancelarija, nema potrebe da se iz državnog budžeta izdvaja novac svakom ministarstvu pojedinačno. Verujemo da ćemo uspeti da prepolovimo iznos koji je bio potreban za godišnji razvoj IT sektora i eUprave“, rekao je Jovanović.

Podsetio je da je Kancelarija od osnivanja, avgusta 2017. godine, do sada primenila različite kompleksne informacione sisteme koji prožimaju više ministarstava, a koji ranije zbog decentralizovanog pristupa nisu ni mogli da se uvedu.

Naveo je da je pored ostalog jedan od planova Kancelarije da se napravi veliki registar eTurista, gde bi i veliki hoteli i privatnici, naročito u seoskom turizmu, evidentirali svoje smeštajne kapacitete i prijavljivali goste, a drugi je centralni registar stanovništva gde bi na jedan klik imali osnovne podatke o svakom građaninu, ali i omogućili građanima mogu da vide kada je neko od državnih službenika pristupao njihovim podacima.

Radi se i na projektu koji bi omogućio da dokumenta građanima stižu na kućnu adresu.

„Verujemo da će do leta biti moguće da zatražite zamenu vozačke dozvole putem interneta i da vam nova stigne poštom na kućnu adresu. Posle toga ćemo da pristupimo pasošima i ličnim kartama koje su mnogo teže, jer MUP traži još jedan otisak prsta prilikom preuzimanja ovih dokumenata“, kazao je za Magazin Biznis Mihailo Jovanović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari