Predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš ponovio je juče da će od nove vlade Srbije zatražiti da preispita i raskine koncesiju za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, jer je štetna za Vojvodinu, ali i Srbiju. On je saopštio da će zatražiti od poverenika za informacije od javnog značaja Rodoljuba Šabića da mu pomogne kako bi od nadležnih dobio ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega.

Predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš ponovio je juče da će od nove vlade Srbije zatražiti da preispita i raskine koncesiju za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, jer je štetna za Vojvodinu, ali i Srbiju. On je saopštio da će zatražiti od poverenika za informacije od javnog značaja Rodoljuba Šabića da mu pomogne kako bi od nadležnih dobio ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega. Istovremeno, portparol Lige za Užice Milomir Mandić čestitao je građanima tog grada i Srbije potpisivanje ugovora o izgradnji auto-puta Horgoš-Požega, ističući da je to posle pruge Beograd-Bar, najveća investicija u novijoj istoriji Srbije. On je najavio da će Liga za Užice inicirati proteste u centralnoj Srbiji, ukoliko bude poništen ugovor o gradnji ovog auto-puta.

Prvo poskupljenje putarine

Kostreš je rekao da će kao prvi potez koncesionar povući poskupljenje putarine i dodao da je ona već ionako na našim putevima viša nego u susednim državama. Tako se za jednokratni prolazak poluautoputem od Beograda do Subotice plaća 400 dinara, ili 5 evra, dok markica za četiri dana krstarenja autoputevima u Mađarskoj ili za 10 dana u Asutriji košta 6 evra.

Kostreš se 2. aprila obratio premijeru Koštunici i ministrima Iliću i Parivodiću i zatražio da mu u skladu sa Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja dostave tekst Ugovora o davanju koncesije za ovoj autoput koji su 30. marta potpisao ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić i konzorcijum španskog „FCC Construccion S.A.“ i austrijske „Alpine Mayreder Bau GMBH“, ali nikakav odgovor od trojice tehničkih funkcionera još nije dobio.
– Nijedan ugovor ne sme biti tajna. Zašto se krije ako sadrži sve klauzule koje su navodno dobre za Srbiju – rekao je Kostreš.
On, međtim, tvrdi da je Vlada Srbije prekršila odredbe Zakona o koncesijama i to tako što tenderska komisija nije, iako je bila dužna, obavestila organe Vojvodine o završetku i rezultatu tendera za koncesiju, dok je vlada prekršila odredbe zakona u kojima je utvrđena njena obaveza da za koncesiju na teritoriji pokrjine pita za mišljenje Izvršno veće Vojvodine, a to nije učinila.
– Ne može se davati pod koncesiju već izgrađen put – naglasio je Kostreš, podsetivši da je pokrajina 70-tih godina prošlog veka međunarodnim kreditima izgradila deonice poluautoputa od Subotice do Beograda, kao i autoput kros Srem. On je rekao da se ovim autoput ne završava Koridor 10, već gradi put prema moru.
– Vlada Crne Gore, međutim, nema plan da gradi put od mora ka granici sa Srbijom, već joj je prioritet autoput od Trsta do Atine, tako da će se naš autoput završiti u Požegi – kazao je Kostreš.
Predsednik vojvođanske Skupštine je naglasio da on i pokrajinska administracija nisu protiv izgradnje puteva u Srbiji i razvoja republike, niti protiv stranih invcesticija i invetitora, kako to neki žele da prikažu, već se bore da se ne sklapaju štetni poslovi i pljačka Vojvodina.
Kostreš je rekao da je svestan da bi u slučaju raskida koncesije Srbija morala koncesionaru da plati odštetu, ali je ocenio da bi to bila manja šteta nego ukoliko mu ostane gazdovanje putem od Horgoša do Požege u narednih 25 godina. On je rekao da su ugovore o koncesiji raskidale vlasti u Mađarskoj i Hrvatskoj kako bi sprečile veću štetu.
Portparol Lige za Užice reagovao je juče povodom, kako je rekao, „izjava nekih neodgovornih političara iz Vojvodine“.
– Ako se poništi ugovor o izgradnji auto-puta do Požege, Liga za Užice pokrenuće proteste u centralnoj Srbiji, u kojoj živi oko četiri miliona stanovnika i valjda ćemo uspeti da odbranimo naše inrterese – saopštio je Mandić i dodao da je taj put u interesu cele Srbije, te da je njegov poseban značaj u podsticaju razvoja poljoprivrede i turizma u užičkom regionu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari