Medijska koalicija: Poništiti raspodelu novca medijskim projektima 1Foto: Stanislav Milojković

Istovremeno, Koalicija traži i da se ispita odgovornost članova “stručne” komisije, navodi se u saopštenju, koja je “ocenjivala“ projekte i predložila da se novac svih građana Beograda dodeli prorežimskim medijskim i preduzetničkim firmama, čak i medijima koji gotovo svakodnevno krše novinarsku etiku.

Dodaju da su ove godine, članovi “stručne” komisije bili Katarina Filipović (predstavnik Udruženja radio stanica „RAB Srbija“), Petar Kočić (Društvo novinara Vojvodine), Miodrag Miljković (nezavisni stručnjak za medije), Marko Ivanić (Udruženje elektronskih medija „ComNet“) i Aleksandar Simić (Udruženje sportskih novinara Beograda). Nadležni organ Beograda nije objavio stručne biografije imenovanih kako bi javnost mogla da se uveri u njihovu stručnu komptentnost za obavljanje ovog ozbiljnog posla.

„Aleksandar Simić je bio član komisije uprkos što se našao u očiglednom sukobu interesa jer je zaposlen u Studiju B kojem je za tri projekta ukupno dodeljeno čak 16,1 milion dinara, dok je firmama koje su, prema medijskim napisima, povezane sa Studiom B pripalo bezmalo 20 miliona dinara. Studio B je od juna 2018. u vlasništvu Saše Blagojevića, školskog druga Siniše Malog, bivšeg gradonačelnika Beograda i aktuelnog ministra finansija u Vladi Srbije. Blagojević je uz to vlasnik i tabloida Alo kojem je na konkursu Beograda dodeljeno 6 miliona dinara za projekat „Beogradska rubrika u dnevnom izdanju lista Alo“, čime se ne sufinansira medijski projekat već redovna rubrika medija, što je, takođe, nezakonito“, ističe se u saopštenju.

Kako se dodaje, “Nezavisna” komisija je, pored pobrojanih neregularnosti, odlučila da sa po šest miliona dinara novčano podrži i projekte listova Srpski telegraf i Informer, rekordera po kršenju novinarskog kodeksa u praksi Saveta za štampu, koji ne bi smeli ni da budu u konkurenciji za sufinansiranje javnog interesa novcem građana Beograda.

Komisija je odbacila projekte dnevnika Danas, nedeljnika Novi magazin, Udruženja “Eutopija” osnivača portala Pištaljka, Medija centra, Udruženja potrošača… sa šturim i neuverljivim obrazloženjem da se projektom “ne os tvaruje cilj javnog interesa u javnom informisanju”. Prema mišljenju komisije, za javni interes su nevažne čak i teme kao što su društvena briga o starijoj populaciji, problemi nasilja u sportu, istraživanje korupcije i sukoba interesa u organima Beograda ili briga o zdravlju građana, navodi se u saopštenju.

Kako podsećaju, od 2015. godine, kada je započeo zakonom uspostavljen proces sufinansiranja medijskih sadržaja, odluke o raspodeli po konkursima Glavnog grada privlače posebnu pažnju zbog redovnih nezakonitosti i neregularnosti a posebno zbog neskrivenog favorizovanja medija koji umesto javnom interesu služe propagandi i političkoj promociji vlasti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.