Meštani Mužlja nezadovoljni zbog novog auto-puta 1Foto: FoNet/ MGSI

Objavljeni Nacrt prostornog plana koridora auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad već tokom javnog uvida podigao je na noge meštane zrenjaninskog naselja Mužlja, koji ne žele da brza saobraćajnica prolazi nadomak njihovih porodičnih kuća.

Naime, prema prostornom planu, deonica autoputa od Beograda do Zrenjanina treba da prolazi kroz naselja Ovča, Gloganj, Jabuka, Sefkerin, Debeljača, Kovačica, Idvor, a na teritoriji Zrenjanina zahvata naseljena mesta Stajičevo, Ečku, Mužlju i Aradac.

Ipak, Mužljanci su po ovom pitanju jedinstveni i uz podršku mesne zajednice očekuju makar postavljanje zvučnog zida.

– Autoput će prolaziti isuviše blizu naselja, čak kroz neka dvorišta i bašte nekoliko naših meštana. Pokrenuli smo peticiju da bismo dobili odgovore ne naša pitanja, interesuje nas zašto je odbijen prvobitni nacrt autoputa, po kome je autoput išao severnom stranom Zrenjanina. Dalje, interesuje nas koliko će blizu autoput ići pored kuća u Mužlji i zašto mora pored kuća. Mi nismo protiv te saobraćajnice ali smatramo da to može da se ispravi, ima dovoljno mesta. Podneli smo peticiju gradu Zrenjaninu i očekujemo da lokalna administracija ali i Pokrajinska ili drugi organi daju odgovore – kaže Tivadar Borbelj, član Saveta MZ Mužlja.

Meštani kažu da su nacrtom prostornog plana budućeg autoputa na udaru ulice Oslobođenja i Kiš Ernea, a na trasi se našlo nekoliko porodičnih kuća i dvorišta.

Iz lokalne samouprave odgovaraju da „zato postoji javni uvid jer on treba da omogući da se nejasnoće razjasne“.

Izrađivač prostornog plana, kako kažu, na osnovu javnog uvida i primedbi treba da izradi konačno rešenje i plan gradnje autoputa.

Prema saznanjima Danasa, nezadovoljni su i meštani okolnih sela, najviše ratari, jer će ostati bez obradivog zemljišta za kojim u Banatu vlada prava jagma.

Tržišne cene poljoprivrednog zemljišta kreću se u proseku od 3.000 do 7.000 evra za jutro, odnosno 5.000 do 25.000 evra za hektar, a negde su te cifre mnogo veće.

Mnoge brine da li će se striktno poštovati odredba u Zakonu o eksproprijaciji, da se naknada za eksproprisano poljoprivredno zemljište i građevinsko zemljište određuje prema tržišnoj ceni takvog zemljišta ili će biti kao u slučaju bivšeg zemljišta PKB-a, gde bi novi autoput trebao da pređe preko 15 parcela, mnogo veće.

Prema analizi Insajdera o ekproprijaciji poljoprivrednog zemljišta za izgradnju deonice Koridora 11 od Surčina do Obrenovca, država, odnosno javno preduzeće Putevi Srbije, su zbog izgradnje tog puta vlasnicima zemljišta u Jakovu i Boljevcu 2016. godine morali da plate nadoknadu u iznosu od 25.000 do 50.000 evra po hektaru dok je za hektar poljoprivrednog zemljišta u Surčinu isplaćivano čak 130.000 evra po hektaru.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Jedno reagovanje na “Meštani Mužlja nezadovoljni zbog novog auto-puta”

  1. Muzljanac sam, pa imam neki uvid u stanje.
    Pitanje zasto ide pored kuca – zato sto AP ne moze naglo da skrece pod punim uglom, poluprecnik mora da bude velik. Ili to, ili da ogranice brzinu na 60km/h.
    Teren je veoma kompikovan. Na malom prostoru moraju da se nadju petlja, raskrsnica za Lukicevo i Orlovat, ulaz u Ecku sa raskrsnicom za obilaznicu ka Beogradu, Erorodom, industrijska zona, ribnjaci, most preko Begeja, put Muzlja – Lukino Selo,.. Zaista nezahvalno za provlacenje AP. Ne verujem da ima mesta bez rusenja nekih kuca u Muzlji ili u Ecki.
    Razlog zasto ne ide severnom trasom je sto bi to produzilo put za nekih 12-15 km, potrebno je izgraditi 2 nadvoznjaka, 1 petlju vise, oko desetak prelaza preko lokalnih puteva, otkupiti zemljiste koje je mnogo kvalitetnje i kompletno u privatnim rukama, izbeci i zastiti izvorista vode,…
    Juzna verzija je mnogo kraca, ima samo jedno ukrstanje sa lokalnim putevima, zemlja je uglavnom mocvarna i u drzavnom vlasnistvu, dakle, mnogo jeftinije, krace (brze za putovanje/ekonomicnije) i manje se unistava kvalitetno zemljiste i zemljiste uopste. Takodje, veliki izvori peska se nalaze na toj trasi, pa naselje nece biti unisteno teskim kamionima koji ga odnose.
    Kompletno zemljiste oko kuca u Muzlji je gradjevinsko, pa samim tim i cena otkupa okucnica ili citavih imanja ce biti znacajno veca nego sa poljoprivredno, pa ce vlasnici otkupljenih kuca biti vise nego obesteceni.
    Ono sto bi trebali da traze je da se pored AP uradi i jedan lokalni, za vezu ka industrijskoj zoni, petlji Ecka i Beogradu, mozda i da se juzno od naselja zemljiste uredi kao industrijska zona, mozda cak i da se insistira da pumpe na AP budu pored naselja. Sad je naselje slepo crevo i najneatraktivniji deo Zrenjanina. To bi znacajno uvecalo mogucnosti razvoja ovog dela grada. Sada su na 500m od najvece industrijske zone, ali mora da se ide okolo, jedno 6km, nemaju cak ni direktnu autobusku vezu prema glavnoj autobuskoj ili toj industrijskoj zoni.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.