MedijiFoto: EPA KATHERINE TAYLOR

Od ukupno gotovo 82 miliona dinara, koliko je predviđeno za podsticaje medijskim kućama, najmanje tri četvrtine otišlo je medijima lojalnim vlasti, nepoznatim i odskora osnovanim produkcijskim i drugim preduzećima, uglavnom vlasnički povezanih sa strankom na vlasti, kao i prorežimski nastrojenim tabloidima koji su ove i prošle godine oborili sve rekorde kada se govori o kršenju zakona, objavljivanju lažnih vesti i nepoštovanju novinarskog kodeksa.

Već ustaljeno, gradskoj televiziji Studio B za tri projekta dodeljeno je čak nešto više od 17 miliona dinara. Ako se uzme u obzir da je od prošle godine vlasnik te televizije Saša Blagojević, koji u svom posedu ima i kuću koja izdaje tabloid Alo, a koji je na ovom konkursu dobio pet i po miliona dinara za projekat „Volim Beograd“, u istu kasu slilo se 22,5 miliona dinara, odnosno skoro trećina cele sume. Prema pisanju medija, biznismen Saša Blagojević je školski drug i blizak poznanik sadašnjeg ministra finansija a bivšeg gradonačelnika Beograda Siniše Malog.

Još 10 miliona otišlo je kućama koje izdaju tabloide Informer i Kurir, i povezanim firmama. Insajder tim doo i Info IT Media doo, obe kuće u vlasništvu Dragana J. Vučićevića, odnele su šest miliona dinara. Po dva miliona zavredeli su projekti firmi Adria media group (izdavača Kurira) i Adria media magazine, obe u vlasništvu Igora Žeželja, kao i firma Adria media TV, koja je, prema pisanju portala Pištaljka, u APR registrovano kao sajt izdavača Kurira.

Među redovnim dobitnicima i ove godine su nepoznate produkcijske kuće, nedavno osnovana PR preduzeća, mnoga od njih i fiktivna, za koje su Danasova istraživanja pokazala da su na različite načine povezana sa Studiom B, a kojima i ove godine „stručna“ komisija dodeljuje sumnjivo visoke grantove.

Tako je Udruženje „Humani tim“ ove godine za projekat dobilo 2,26 miliona dinara, dok je prošle godine nagrađeno sa dva miliona. To udruženje pojavilo se na prošlogodišnjem konkursu, a podaci privrednog registra pokazuju da je zakonski zastupnik udruženja Biljana Resanović, vlasnica firme Irik d.o.o. Ta firma je na prethodnim konkursima „zaradila“ 13 miliona dinara, a osnovana je nakon raspisivanja konkursa 2016, kada joj je dodeljeno čak devet miliona. Danas je već pisao da se zvanična adresa firme nalazi na 21. spratu Beograđanke, gde su isključivo prostorije Studija B, a izvori našeg lista su potvrdili da je Resanovićeva tada bila zaposlena kao sekretarica Ivane Vučićević, direktorke te televizije.

Firma Zofin, u vlasništvu Zorana Nikolića, i ove godine je bogato nagrađena sa 6,5 miliona dinara, za projekat „Budućnost u Beogradu“. Prošle godine, njihov projekat je „zavredeo“ čak pet miliona, a godinu ranije četiri miliona dinara.

Ta firma je, prema istraživanju Pištaljke, projekte realizovala upravo na televiziji Studio B, a prošlogodišnji je čak i „prepisala“ od Radija JAT, koji je u vlasništvu Miloša Krdžića, bivšeg vlasnika Studija B. Zofin je takođe osnovan nekoliko dana nakon raspisivanja konkursa pre dve godine, a projekat kojim je prošle godine „osvojio“ komisiju u nazivu nosi prepoznatljivu rečenicu napredne vlasti, „Beograd, grad kranova“.

I firma Folim, koja je nastala u isto vreme, a prema saznanjima Danasa, u vlasništvu je Marije Leković, tada tehničke direktorke Studija B, najpre je „nagrađena“ sa pet miliona dinara, godinu kasnije dobila još toliko, a ove godine dodeljeno joj je 5,5 miliona dinara za projekat „Duhovni Beograd“. Među odobrenim projektima je i „Beograd za sve“ autora preduzetnika Vladimira Ilića VI Production, kome je ovog puta dodeljeno šest miliona dinara.

Tradicionalno, u protekle dve godine dobio je ukupno šest miliona. Prema istraživanju koje je Pištaljka sprovela prošle godine, Ilić spada u firme dobitnike sredstava, njih čak 11 od ukupno 24, čiji su projekti emitovani na Studiju B. Ilić produkcija je Studiju B isplatila u to ime čak trećinu dobijenog novca, dok je već pomenuta firma Irik, koja je tada od devet dobijenih miliona Studiju B u tu svrhu isplatila 7,7 miliona dinara.

Firma Video Calibration, vlasnice Biljane Marković, dobila je još jednom šest miliona dinara, a prema pisanju Pištaljke, firma je bila registrovana za prodaju mašina, a tek krajem 2017. je preregistrovana za delatnost proizvodnje kinematografskih i audio-vizuelnih sadržaja.

Televizija SOS Kanal Plus“, osnovana prošle godine a u vlasništvu kruševačkog biznismena Radojice Milosavljevića, dobila je 4,6 miliona dinara za projekat „Treniraj, budi zdrav“. Milosavljević je javnosti poznat od perioda kada je privatizovao 11 medija po Srbiji, koji pod njegovim rukovodstvom svesrdno podržavaju aktuelnu vlast.

Među redovnim dobitnicima i ove godine je prorežimska televizija Kopernikus, koja je ovaj put dobila nešto manju svotu, 800.000 dinara. Kopernikus cablenetwork je u vlasništvu Zvezdana Milovanovića, poverenika SNS iz Niša i i brata novog vlasnika Prve i O2 televizije, o čemu su mediji detaljno pisali. Vladajućoj partiji naklonjen Studio Mag iz Obrenovca dobio je 1,5 miliona dinara, kao i lazarevačka Gem televizija, koja je do sada nagrađena sa ukupno sedam miliona.

Dva miliona dobio je projekat Glasa nacije, a kako je pisala Pištaljka, dokumenta za firmu koja je osnovana u aprilu prošle godine, podneo je u APR advokat Igor Isailović, blizak saradnik Siniše Malog. Milion i po dinara dobila je i firma News media team, vlasnika Strahinje Vujadinovića, prema pisanju Raskrinkavanja, povezana sa portalom Srbija danas, naklonjenim vladajućoj SNS.

Ni ove godine na spisku odobrenih projekata nije se mogao videti nijedan medij koji je kritički nastrojen prema vlasti. Izdavaču našeg lista i ovaj put odbijena su dva projekta. Međutim, ove godine mnogi od medija koji su prethodnih godina bili oštećeni raspodelom, samo zato što se ne priklanjaju režimu, odustalo je i od konkurisanja.

Tako ove godine projekat nije ponudio na konkursu ni pomenuti portal „Pištaljka“, koji je godinama unazad odbijan za sredstva, jer prema obrazloženju stručne komisije tema „Istraživanje korupcije i sukoba interesa u izvršnim organima Grada Beograda i gradskih opština“, nije „u javnom interesu“.

 

Nagrada za kršenje novinarskog kodeksa

Na konkursu glavnog grada izdavači Informera i dnevnika Alo dobili su ukupno 8,5 miliona dinara, iako su prošle godine prema monitoringu Saveta za štampu imali ukupno 1.529 prekršaja novinarskog kodeksa, saopštio je UNS.

 

United grupa iznela dokaze da poseduje sve dozvole

United Grupa izdala je juče saopštenje u kome je pokazala svu dokumentaciju na osnovu koje je od nadležnih državnih organa dobila sve neophodne dozvole, kojima je trajno odobrena gradnja telekomunikacionih objekata jedinstvenog kablovskog distributera sistema KDS. United grupa je to učinila, kako navodi, „zbog neistina koje iznose državni i lokalni funkcioneri, i zbog zaštite ugleda kompanije“. Oni su u saopštenju apelovali na sve „državne funkcionere koji svakodnevno iznose tvrdnje da su nas tužili, da to zaista i učine što pre, jer ćemo bar na sudu imati mogućnost da dokažemo kakav se skandalozan progon zasnovan na podmetanjima i neistinama vodi protiv United Grupe“.

 

Povezani tekstovi