Foto: Ministarstvo odbrane

Istraživanje o kvalitetu rada javnih službi u odnosu sa građanima su sproveli Evropski pokret u Srbiji i Centar za evropske politike uz finansijsku podršku Misije USAID u Srbiji.

Kako je navedeno u „Sivoj knjizi javnih usluga“ prosečna dužina čekanja na lekarski pregled u domovima zdravlja ako on nije zakazan je 54 minuta.

Rezultati analize stavova građana pokazuju da je u proseku neophodno čekati 17 dana na zakazivanje pregleda, dok je stav medicinskih radnika da je potrebno tri dana, navodi se u delu Sive knjige o uslugama primarne zdravstvene zaštite.

Prema istraživanjima, većina građana je zadovoljna kvalitetom usluga, dok jedna trećina smatra da domovi zdravlja pružaju nekvalitetnu uslugu.

Kao najveće probleme građani navode čekanje i redove, ali i loš sistem zakazivanja pregleda i nedovoljnu opremljenost ustanova, precizira se u Sivoj knjizi.

U istraživanju o kvalitetu javne uprave se navodi i da je većina građana zadovolojna radom predškolskih ustanova, a kao najveći problemi se navode prevelike grupe, nedostatak prostora, loše stanje i zastarelost opreme i tehnike i loš položaj vaspitača.

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić je rekao da je istraživanje EPUS i CEP temeljno i veoma korisno kada se zna da država „ima malo analitičkih kapaciteta“.

Generalna sekretarka EPUS Suzana Grubješić je napomenula da se u najnovijem godišnjem izveštaju Evropske komisije konstatuje da je Srbija „realtivno spremna za reformu javne uprave“.

Programska direktorka CEP Milena Lazarević je ukazala da se Srbija suočava sa dosta slabim stanjem u oblasti kreiranja javnih politika, dok je šef Misije USAID Aza el Abd zaključila da je kvalitet javne uprave u odnosima sa građanima pravo lice svake vlade.