Nastavlja se borba zaposlenih u OŠ "Ivo Andrić" 1Foto: Privatna arhiva

Zaposleni u beogradskoj OŠ „Ivo Andrić“ poručili su juče da neće pristati na nametnutog direktora škole i zatražili da se poštuje zakon.

Oni ukazuju da je Ministarstvo prosvete prekršilo zakon jer je rok do kada je ministar prosvete Mladen Šarčević trebalo da potpiše saglasnost za izbor direktora prošao, a umesto da bude postavljena kandidatkinja koja je na konkursu dobila većinu glasova i na Nastavničkom veću i na Školskom odboru, Ministarstvo je u ovu osmoletku poslalo novu v.d. direktorku.

Zaposleni su bojkotovali jučerašnju sednicu Nastavničkog veća koja je trebalo da se održi elektronskim putem preko Zum aplikacije. Oni su se okupili u školskom dvorištu i uključili mikrofone na svojim mobilnim telefonima pa je nastala opšta kakofonija, dok je, kako su nam rekli, v. d. direktorka, koja je bila u školi, ispričala šta je nameravala.

– Ne znamo šta stoji iza svega i to nas i ne zanima, mi samo tražimo da se poštuje zakonom propisana procedura. Ako se mišljenja Nastavničkog veća i Školskog odbora ne uvažava onda treba ukinuti zakonsku odredbu po kojoj se ova dva tela izjašnjavaju jer se ovako gubi vreme, a nemamo nikakvog uticaja na konačnu odluku. Videli smo na primerima mnogih škola da su se dešavale iste stvari i da kolege nisu imale načina da se izbore. Posle nepravde koju smo doživeli od nas se očekuje da uđemo u učionicu i da svojim đacima pričamo o demokratskim vrednostima – kaže za Danas Sandra Radovanović, učiteljica u OŠ „Ivo Andrić“.

Snežana Romandić, predsednica beogradskog odbora Unije sindikata prosvetnih radnika, čiji je ova škola član, smatra da je pozadina cele priče interni spor između Ministarstva prosvete i lokalne samouprave, koja bi želela da kontroliše rad svih škola na svojoj teritoriji. Napominje da ovde nije reč samo o tome ko će biti direktor, već da se očigledno ne razmišlja o interesu 1.200 učenika i njihovih roditelja, koji nekoliko dana pred početak nove školske godine nemaju nikakve informacije kako će nastava izgledati.

Jasna Janković, predsednica Unije sindikata prosvetnih radnika, podseća da je ministar prosvete na početku svog mandata na prvom sastanku sa sindikatima u avgustu 2016. obećao da nikada neće dozvoliti da direktor bude postavljen mimo volje kolektiva.

– Ministar je do danas nebrojeno puta prekršio obećanje. Da li nije znao šta govori ili ga je partija pritisla pa ne može da održi obećanje, pitanje je za njega. Niko više ne vodi računa o kvalitetu obrazovanja i dobrim međuljudskim odnosima, već je svima samo partija na pameti – ističe Janković za Danas.

Podsetimo, problemi u „Andriću“ su počeli odlaskom prethodnog direktora Milana Pašića u Ministarstvo prosvete, a na njegovo mesto je postavljena v.d. direktorka koja nije bila iz kolektiva. Još tada je počeo tihi bojkot zaposlenih koji su na konkursu podržali „svoju“ kandidatkinju, nastavnicu srpskog jezika iz ove škole Draganu Dejanović Kovačević. Ona je dobila i podršku članova Školskog odbora iz reda zaposlenih i roditelja, dok su tri člana koje postavlja lokalna samouprava napustili sednicu na kojoj se glasalo, nezadovoljni što glasanje nije bilo tajno.

Iako se činilo da je situacija „čista“ i da će ministar prosvete doneti odluku da Dejanović Kovačević bude direktorka, Ministarstvo je postavilo novu v.d. direktorku.

Ministarstvo: Učenici za nastavu u školama

Najveći broj učenika u Srbiji opredelio se da od 1. septembra nastavu pohađa u školi, dok se svega 3,7 odsto đaka odlučilo da nastavu prati od kuće, odnosno onlajn, saopštilo je Ministarstvo prosvete.

„U prvom ciklusu obrazovanja, 3,1 odsto učenika od prvog do četvrtog razreda opredelilo se da nastavu prati od kuće, dok se za taj vid nastave opredelilo 4,3 odsto učenika u drugom ciklusu“, navedeno je u saopštenju. Dodaj se da se „za nastavu koja se ostvaruje u odeljenjima u punom sastavu opredelilo 37,9 odsto u prvom ciklusu, odnosno 479 škola, a za podelu na dve grupe je 299 škola, odnosno 23,7 odsto“. Ističu i da će neke od škola koristiti kombinaciju predloženih modela na nivou pojedinačnih razreda – neka odeljenja rade u punom sastavu, a neka se dele.

„U drugom ciklusu, za nastavu koja se ostvaruje u odeljenjima u punom sastavu opredelilo se 31 odsto škola, odnosno njih 392, za podelu na dve grupe 30,5 odsto škola (383), dok je neki drugi model izabralo 314 škola“, navedeno je u saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari