Promenjeni pravilnici o ocenjivanju 1Foto: FoNet/ Kostadin Kamenov

Nastavnici neće biti obavezni da u toku ovog polugodišta učenike ocene najmanje četiri puta, odnosno da im daju bar dve ocene iz predmeta koji su u nedeljnom rasporedu zastupljeni sa po jednim časom.

Izmenama pravilnika o ocenjivanju u osnovnim i srednjim školama, koje su upravo stupile na snagu, nije propisana donja granica koliko ocena učenik treba da dobije u toku polugodišta, pa je teoretski moguće da u ovom periodu dok traje nastava na daljinu nastavnik oceni đake samo jednom i da se na osnovu te, i svih ocena iz prvog polugodišta, izvede zaključna.

„Učeniku koji nije ocenjen najmanje četiri puta iz obaveznog predmeta i izbornog programa drugi strani jezik u toku polugodišta, odnosno najmanje dva puta u toku polugodišta ukoliko je nedeljni fond obaveznog predmeta, izbornog programa i aktivnosti jedan čas, ne može da se utvrdi zaključna ocena, izuzev u slučaju kada zbog ugroženosti bezbednosti i i zdravlja učenika i zaposlenih nije moguće oceniti učenika potreban broj puta“.

Tako glasi izmenjeni član u pravilnicima o ocenjivanju u osnovnoj i u srednjoj školi, koji će, kako tvrde sagovornici Danasa, olakšati nastavnicima posao.

U školama kažu da je većina učenika dobila najmanje po jednu ocenu do uvođenja vanrednog stanja i da će do završetka školske godine biti prilike za bar još jednu.

– Iz predmeta kao što su srpski i matematika, gde su učenici svakodnevno imali obavezu da rade domaće zadatke, vrlo je moguće da nastavnici daju i više od dve ocene. Ali iz predmeta čiji je nedeljni fond jedan ili dva časa, za očekivati je da će nastavnici u dnevnik upisati jednu do dve ocene do kraja školske godine. Nije obavezno da nastavnik svakog đaka oceni jednakim brojem ocena. Preporuka je da se za ovaj period nastave na daljinu upiše onoliko ocena koliko nastavnici procene da ih mogu dati, ali da one budu realne – kaže za Danas Olivera Korošec, direktorka OŠ „Milena Pavlović Barili“.

Ona dodaje da se brojčana ocena može dati za domaće zadatke, aktivnost, provere znanja… Na pitanje kako biti siguran da su ocene sa kontrolnih zadataka zaista odraz đačkog znanja, a ne snalaženja na različite načine, ona kaže da to „ostaje na obraz učenicima i roditeljima“, napominjući da i u redovnoj školi ima učenika koji prepisuju ili spremaju „puškice“ za kontrolne. Korošec veruje da se i prepisivanjem nešto može naučiti, ali napominje da je bitno da su deca dobila najmanje po jednu ocenu u drugom polugodištu pre uvođenja vanrednog stanja.

Mladen Stevanović, direktor OŠ „Kralj Petar I“ smatra da je u sadašnjim uslovima vrednovanje postignuća dosta teško i da je to glavni nedostatak onlajn nastave. On ipak veruje da će, ako se đaci vrate u škole u narednom periodu, biti vremena za provere znanja „uživo“ kako bi se školska godina privela kraju na regularan način. Siguran je da će Ministarstvo prosvete pronaći najoptimalnije rešenje i da će zaključivanje ocena u svakom slučaju biti u korist dece.

I direktor Gimnazije „Patrijarh Pavle“ Jasmin Nikolovski kaže za Danas da je u toj školi do 15. marta najveći broj đaka dobio bar po jednu ocenu i da će u predstojećem periodu profesori upisivati brojčane ocene za aktivnosti i angažovanje učenika tokom nastave na daljinu. On se slaže da je nemoguće biti siguran u validnost ocena za provere znanja koje se rade onlajn. Iako, kako kaže, postoje načini da se daju onlajn testovi u ograničenom vremenu, što smanjuje mogućnost da se deca između sebe dogovaraju, ne može se pouzdano znati jesu li roditelji pomagali. Nikolovski navodi da se kod nekih slabijih učenika sada vidi napredak, jer ulažu više napora, prija mi ovakav način rada sa svakodnevnim zahtevima ili su pod većom kontrolom roditelja, dok su neki dobri đaci „pokvarili utisak“.

Kako se izvodi zaključna ocena?

Pravilnici o ocenjivanju propisuju da se zaključna ocena utvrđuje na osnovu svih pojedinačnih ocena koje su unete u dnevnik od početka školske godine. Zaključna ocena ne može da bude veća od najveće pojedinačne ocene upisane u dnevnik, dobijene bilo kojom tehnikom provere znanja.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

3 reagovanja na “Promenjeni pravilnici o ocenjivanju”

  1. Pravilnik je potpuno realan i u skladu sa situacijom.Deca su svake nedelje imala po dve provere i plus usmene .Ko to može da izdrži.Retko ko u Srbiji je vrednovao domaće, prezentacije i druge oblike rada. Sad je prilika za to.Mora se i trud i zalaganje ceniti.Neka se sačuva zdravlje omladine, to je najbitnije.Ova dvojica direktora neka se vrate u klupu da mnogo toga nauče jer ne znaju ništa.

  2. Ova dve neznalice treba vratiti u klupu da nauče stari pravilnikNisu dža a date 4 ocene.To je baš zato da se deca rasterete pismenih i usmenih provera.Da se daju na aktivnost,na prezentacije, na projekte,na učestvovanje u diskusijama,naodnos prema radu.Žalim kolege kojima ste direktori,a još više djake vaših škola.Oni mogu da obojici održe čas na temu :“Stari i novi pravilnici ocenjivanju“

  3. Ova dve neznalice treba vratiti u klupu da nauče stari pravilnikNisu dža a date 4 ocene.To je baš zato da se deca rasterete pismenih i usmenih provera.Da se daju na aktivnost,na prezentacije, na projekte,na učestvovanje u diskusijama,naodnos prema radu.Žalim kolege kojima ste direktori,a još više djake vaših škola.Oni mogu da obojici održe čas na temu :“Stari i novi pravilnici ocenjivanju“

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.