Sa dodele sertifikata Foto: RARIS

Kako objašnjavaju u RARIS-u cilj je da potrošačima i turistima da do znanja da kupovinom lokalnih proizvoda i korišćenjem lokalnih usluga doprinose razvoju privrede i turizma istočne Srbije, kao i da se označavanjem proizvoda i usluga Regionalnim brendom, kupcima prenosi informacija da se radi o određenom stepenu kvaliteta i da je proizvod/usluga poreklom sa određenog područja.

Odabrano je ime „Balcanica Superior“ na nagradnom konkursu između 229 predloga, a i logo/znak na konkursu na kome je učestvovalo 134 dizajnera. Određeni su i kriterijumi za dodelu regionalnog brenda i istočna Srbija. Deset kompanija ispunilo je sve kriterijume brenda „Balcanica Superior“ i dobilo prestižan status „Sertifikovani partner“.

– Sertifikacija omogućava bolju vidljivost, mogućnost međusobnog povezivanja, bolju prezentaciju prema potrošačima i osećaj elitizma. Istovremeno, to je garancija za kupca da roba koju kupuju odgovara kriterijumu, objašnjava za Danas značaj sertifikacije direktor RARIS-a Vladan Jeremić.

Benefite regionalnog brenda prepoznali su Timomed Knjaževac, Vinarija Raj Negotin, Adonis Sokobanja, Vinarija Matalj Negotin, Hotel Albo Bor, Restoran Župan Sokobanja, MDS – Knjaževac, Etno selo „Gostoljublje“ Sikole, SCS Plus Knjaževac i Frutimo i selo Petruša Knjaževac, kompanije koje su prve ispunile sve kriterijume brenda i dobile status „Sertifikovani partner“.

– Ovo je samo prvi korak, jer imamo nameru da sa ovom reprezentacijom regiona radimo zajedno kako na njihovoj, tako i u promociji istočne Srbije. Priprema se zajednički nastup na sajmu turizma u Krajovi (Rumunija) iduće godine, dogovorena je Polica proizvoda sa brendom u hotelu Stara planina, a u planu je da nju ponudimo i trgovinskim lancima, kaže Jeremić.