"Balkanika Superior"odabrala deset sertifikovanih partnera 1Foto: RARIS

Polazeći od činjenice da je regionalno brendiranje dokazan način da se poveća vidljivost nekog regiona i pruži podrška njegovom razvoju u Regionalnoj agenciji za razvoj istočne Srbije (RARIS) pre nego godine krenuli su u aktivnosti stvaranja regionalnog brenda.

Kako objašnjavaju u RARIS-u cilj je da potrošačima i turistima da do znanja da kupovinom lokalnih proizvoda i korišćenjem lokalnih usluga doprinose razvoju privrede i turizma istočne Srbije, kao i da se označavanjem proizvoda i usluga Regionalnim brendom, kupcima prenosi informacija da se radi o određenom stepenu kvaliteta i da je proizvod/usluga poreklom sa određenog područja. Odabrano je ime „Balcanica Superior“ na nagradnom konkursu između 229 predloga, a logo/znak slovenačkog dizajn studija „Felician Sedmak doo“ na nagradnom konkursu na kome je učestvovalo 134 dizajnera. Određeni su i kriterijumi za dodelu regionalnog brenda i istočna Srbija, sportskim rečnikom rečeno, sada ima svoju sertifikovanu reprezentaciju, budući da je deset kompanija ispunilo sve kriterijume brenda „Balcanica Superior“ i dobilo prestižan status “Sertifikovani partner”.

-Sertifikacija omogućava bolju vidljivost, mogućnost međusobnog povezivanja, bolju prezentaciju prema potrošačima i osećaj elitizma. Istovremeno, to je garancija za kupca da roba koju kupuju odgovara kriterijimu.- objašnjava za Danas značaj sertifikacije direktor RARIS-a Vladan Jeremić.

Od njega saznajemo da je „Balcanica Superior“ žig garancije uspostavljen na osnovu najboljih evropskih iskustava koji korisnicima unapređuje reputaciju, vidljivost i kredibilitet na tržištu. Benefite regionalnog brenda prepoznali su Timomed Knjaževac, Vinarija Raj Negotin, Adonis Sokobanja, Vinarija Matalj Negotin, Hotel Albo Bor, Restoran Župan Sokobanja, MDS – Knjaževac, Etno selo „Gostoljublje“ Sikole, SCS Plus Knjaževac i Frutimo i selo Petruša Knjaževac, kompanije koje su prve ispunile sve kriterijume brenda i dobile status “Sertifikovani partner”.

-Ovo je samo prvi korak, jer imamo nameru da sa ovom reprezentacijom regiona radimo zajedno kako na njihovoj, tako i u promociji istočne Srbije. Priprema se zajednički nastup na sajmu turizma u Krajovi (Rumunija) iduće godine, dogovorena je Polica proizvoda sa brendom u hotelu Stara planina, a u planu je da Policu proizvoda ponudimo i trgovinskim lancima.- kaže Vladan Jeremić.

Povezivanje i sinergijski efekat sa drugim kroisnicima brenda, hedonizam gde vezanost za brend čini kupovinu zadovoljstvom, a ne samo zadovoljenjem potrebe i etičnost jer brend garantuje određeni nivo etičnosti koja se, kao i kvalitet, stalno proverava i prati su takođe benefiti koje imaju sertifikovani partneri, a na koje ukazuju u RARIS-u. Korist od brenda „Balcanica Superior“ imaće i region i to kroz diferenciranju istočne Srbije od konkurentnih regija i boljoj vidljivosti Srbije na globalnom nivou, kao i kupci koji će moći da se idnetifikuju sa određenim proizvodom i uslugom i imaće garanciju jer brend stalno prati i kontroliše ispunjenost zadatih kriterijuma, podvlače u RARIS-u. Inače, žig garancije „Balcanica Superior“ je registrovan kod Zavoda za intelektualnu svojinu u skladu sa Ničanskom klasifikacijom (Međunarodna klasifikacije roba i usluga za registraciju žigova), a konkurs za sertifikaciju je otvoren 365 dana godišnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari