REM zabranio emisiju televizije Hepi 'Goli život' na nedelju dana 1Foto: Beta/Miloš Miškov

Udruženje novinara Srbije (UNS) saopštio je danas da je Hepiju istovremeno izrečena i mera upozorenja zbog uvreda koje glavni urednik i vlasnik „Informera“ Dragan J. Vučićević uputio glavnom uredniku nedeljnika NIN Milanu Ćulibrku, gostujući u jutarnjem programu.

Osim ovih odluka, članovi Saveta odlučili su i da se pokrene postupak za izricanje mera jer je lider Liberalne-demokratske partije (LDP) Čedomir Jovanović u emisiji „Dobro jutro, Srbijo“ na istoj televiziji vređao advokata Gorana Petronijevića, a da pri tome voditelji nisu reagovali.

Predstavnici televizije Hepi koji su na ovoj sednici trebalo da se izjasne, po drugi put se nisu se pojavili, što je na sednici izazvalo komentare da se na taj način „nipodaštava“ rad REM-a.

Članova REM-a su, obrazlažući meru zabrane prikazivanje emisije „Goli život“ u kojoj je Mihajlo Ulemek vređao lidera LDP, naveli da su televiziji Hepi nedavno bile izrečene mere zbog njihovog programskom sadržaja, ali da se kršenje zakona i podzakonskih akata ponavlja na toj stanici.

U toj emisiji bilo je elementa govora mržnje na račun lidera LDP Čedomira Jovanović, rekli su članovi Saveta.

Članica Saveta REM Olivera Zekić na sednici je rekla da se problem ponavljanja emitovanja takvih sadržaja može rešiti jedino promenom zakona, odnosno da REM direktno naplaćuje kazne pružaocima medijskih usluga.

„Nisam za zabranu televizijskih formata, jer je to vrsta cenzure“, rekla je Zekić.

Član Saveta REM Slobodan Cvejić, međutim, smatra da je potrebno zabraniti program televizije na više od 24 sata.

„Ne mislim da se uvođenje drakonskih novčanih kazni može rešiti taj problem“, rekao je Cvejić, koji je naglasio da se upravo na ovom primeru vidi „kulminacija“ neefikasnosti izrečenih mera.

Na sednici se polemisalo i da li je u slučaju vređanja glavnog urednika NIN-a Milana Ćulibrka u jutarnjem programu na televiziji Hepi reč o grešci novinarke koja je vodila program ili pak uredniku koji je trebalo da prekine program.

Članica Saveta REM Višnja Aranđelović istakla je da se na tom slučaju vidi da je novinarka pokušala da „upristoji“ Dragana Vučićevića u emisiji, ali da su uvrede koje je on izrekao nedopustive, jer je Ustavom garantovano pravo na dostojanstvo.

Ona smatra da je emisija „Goli život“ zaslužila strožu meru, zato što je reč o snimljenoj, a ne živoj emisiji.

Članica Saveta REM Judita Popović je rekla da bi pitala Milomira Marića, glavnog urednika televizije Hepi, da li su novinari te televizije oni „koji generišu takvu vrstu nastupa“ kod gostiju.

„Reč je o sistematskom pristupu. Te emisije su koncipirane da dođe do incidenta. Ako postoji namera i da se pošalju političke poruke, to je veći problem“, rekla je Popović.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.