RTSFoto:Miroslav Dragojević

„Danas“ citira podatke iz istraživanja fondacije „Konrad Adenauer“ u kome se kaže da 33 odsto građana Srbije veruje RTS, ali da samo 20 odsto veruje štampanim medijima, navodi se u saopštenju RTS.

„‘Urednici’ (nažalost ovu reč moramo da stavimo pod navodnik) ‘Danasa’ na ovim činjenicama zasnivaju naslov ‘Srbije ne veruje RTS’, iako je jasno da Srbija mnogo više veruje javnom medijskom servisu nego opozicionom tabloidu i njegovoj provladinoj braći“, ocenjuju iz RTS.

U saopštenju se dodaje da ako je iz navedena dva podatka trebalo izvući naslov o tome kome Srbija ne veruje jedino je „očigledno da bi u njemu morali da budu štampani mediji među kojima su i ‘Danas“ i njegov pobratim ‘Informer’, kao i onlajn mediji kojima ne veruje 71,5 odsto građana“.

„U ‘Danasovom’ tekstu jasno piše da 72,8 odsto ispitanika ne veruje štampanim medijima, a 64,8 javnim medijskim servisima. Dakle, manje se veruje ‘Danasu’ nego RTS-u, ali to ne vidimo iz ‘Danasovog’ naslova, odnosno obrade stvarnosti njegovih urednika“, poručuju iz RTS.

Oni dodaju da je tačno da 65 odsto ispitanika misli da politika ima uticaj na dva javna medijska servisa u Srbiji, ali da u tekstu, kako ističu ne piše da to misli 88 odsto građana Bosne i Hercegovine za svoje javne servise, 83 odsto građana Hrvatske i 71 odsto građana Crne Gore. „Toliko o objektivnosti, pravdoljubivosti, profesionalnosti, moralnosti…tabloida ‘Danas'“, zaključuje se u saopštenju RTS.

Interesantno je da je na sajtu RTS ovo isto saopštenje objavljeno bez formulacije „njegov pobratim Informer“.