Samo poslodavci mogu da kupe bus-plus karte zaposlenima 1Foto: FoNet/ Aleksandar Barda

Iako su mere za borbu protiv korona virusa poslednjih dana malo fleksibilnije, broj vozila gradskog prevoza na ulicama Beograda i dalje je isti.

Prema rečima gradskih vlasti, tako će biti sve dok se ne pokaže realna potreba za povećanjem broja linija.

– Kako se bude povećavao broj ljudi kojima je prevoz potreban do posla i kako se posao bude aktivirao, tako će se Beograd prilagođavati tome i uključivati veći broj linija, rekao je nedavno Zoran Radojičić, gradonačelnik Beograda.

Naime, za medicinske radnike, zaposlene u policiji, vojsci, javnim gradskim preduzećima, ali i Beograđane koji ne mogu da rade iz svojih domova, od marta saobraćaju 32 vanredne linije, u dva vremenska intervala (od 5.30 do 8.00 i od 17.30 do 20.00).

Svi koji žele da koriste neku od 32 vanredne linije GSP moraju da imaju radni nalog i mesečnu bus-plus kartu. U suprotnom ne mogu da koriste prevoz. O tome vode računa isključivo kontrolori koji su raspoređeni u autobusima.

Iz Bus-plusa kažu da svi zaposleni koji koriste koridorske linije javnog gradskog prevoza mogu da dopune svoje personalizovane bus-plus karte (A1 i A2). Oni podsećaju da je do daljnjeg ukinuta mogućnost dopune i korišćenja svih ostalih vrsta karata.

Međutim, građani su nezadovoljni ovakvom odlukom, posebno oni koji su pre uvođenja vanrednog stanja do posla ponekad išli kolima ili minibusom, a tek ponekad koristili usluge gradskog prevoza. Zbog toga su kupovali nepersonalizovane bus-plus karte.

– Imam privremeni ugovor o radu na šest meseci. To znači da ne mogu da kupim nepersonalizovanu bus-plus kartu, a kontrolori me ne puštaju da uđem u autobus jer imam samo radni nalog. Čak su mi prekjuče pisali kaznu zato što nisam imao mesečnu kartu, objašnjava naš sugrađanin Ž. V, ističući da je uvek redovno plaćao gradski prevoz.

Bus-plus je zbog vanrednog stanja zatvorio sve svoje šaltere, što znači da i dalje neće biti moguća dopuna i korišćenje svih ostalih vrsta karata. Međutim, u toj kompaniji kažu da rešenje postoji. Oni koji do sada nisu posedovali personalizovane karte, moći će da ih dobiju isključivo preko svojih poslodavaca. I to grupno.

Poslodavci odnosno ustanove i subjekti, kako navode iz Sekretarijata za javni prevoz Beograda, mogu da dostave svoje zahteve sa potrebama zaposlenih za organizovanjem posebnih linija gradskog i prigradskog prevoza. Poslodavci zahteve mogu da pošalju na imejl: [email protected] koju je Sekretarijat otvorio baš za pomenutu svrhu.

„Ustanove i subjekti su za prijavljene zaposlene dužni da uplate pretplatne karte za prevoz za tekući mesec (BusPlus), kao i da obezbede radne naloge posebno za svaki dan, odnosno na dnevnom nivou“, stoji na sajtu tog Sekretarijata.

Broj autobusa zavisi od broja korisnika

U Beogradu trenutno saobraća 34 gradske i 45 međugradske koridorske linije. Polasci, kojih je 1.400 dnevno, odvijaju se na 15 minuta na ovim gradskim linijama. Kako se bude povećavao broj ljudi kojima je prevoz potreban do posla i kako se posao bude aktivirao, tako će se Beograd prilagođavati tome i uključivati veći broj linija. Prema rečima čelnika Beograda, gradski prevoz ne može odjednom da bude vraćen u normalno funkcionisanje, već će se čitav proces odvijati po fazama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari