Savet za štampu po žalbi RTS: Danas nije prekršio Kodeks novinara 1Foto: B. C.

Bujošević se žalio da je u tekstu pod naslovom „Srbija ne veruje RTS“, u kojem su predstavljeni rezultati istraživanja Fondacije Konrad Adenaur o poverenju u medije, Danas prekršio Kodeks novinara Srbije i to odredbe Odeljka 1 da je obaveza novinara da tačno, objektivno i potpuno izvesti o događajima od interesa za javnost i odredbu Odeljka 2 da naslov ne sme biti u suprotnosti sa suštinom teksta.

„Ovakav tendenciozni i neprofesionalni tekst predstavlja najveći problem srpskog novinarstva, jer se njegov autor ne pridržava pravila i osnovnih standarda novinarske profesije, koje nalažu objektivnost i tačnost izveštavanja, izveštavanja koje ne sme da izmeni činjenice, kontekst u kojem su upotrebljene, niti njen smisao“, naveo je Bujošević u tekstu žalbe.

Iako su se članovi Komisije za žalbu Saveta za štampu večeras složili da je naslov teksta mogao biti malo drugačiji, većinski je odlučeno da Kodeks novinara Srbije nije prekršen.

„Naslov jeste malo iskontruisan, ali nije da ne odgovara suštini teksta. Ako je većina za nešto možda može da se stavi i ovakav naslov, može i drugačiji, ali svakako ne predstavlja kršenje Kodeksa. Naslov je legitiman“, rekla je na sednici Tamara Skrozza, predstavnica NUNS u Komisiji za žalbe.

Vida Petrović Škero, kao predstavnica javnosti u Komisiji, takođe je ocenila da nema prekršaja u tekstu na koji se žalio direktor RTS. Ona je dodala, povodom navoda u žalbi zašto se u naslovu nije istaklo da je veće nepoverenje u druge medije nego u RTS, da javni servis ima veći značaj za građane od ostalih medija.

Predstavnica UNS Ljiljana Smajlović istakla je da naslov teksta navodi na pogrešan zaključak, te da je samim tim maliciozan, dok je sudija Ustavnog suda Snežana Andrejević kao predstavnica javnosti u Komisiji dodala da nije bilo razloga da Danas apostrofira RTS i da naslov nije „najkorektniji“, ali da je sve ovo „benigno“.

Predstavnik Asocijacije medija Zlatko Čobović rekao je da se RTS u žalbi poziva na kriterijume koji nisu obavezni nego poželjni, a da se tih istih kriterijuma ne pridržava ni RTS u svom programu, navodeći primer predstavljanja istraživanja gde nisu navedeni svi podaci o uzorku i periodu u kojem je istraživanje objavljeno.

„Naslov u Danasu nije u suprotnosti sa suštinom teksta“, ocenio je Čobović.

Da su prekršene odredbe Odeljka 1 Kodeksa novinara Srbije glasala su dva od 11 članova Komisije za žalbe Saveta za štampu, dok je o Odeljku 2 Komisija jednoglasno doneta odluku da Kodeks nije prekršen.

Članovi Komisije za žalbu koji su zaposleni u Danasu nisu učestvovali na večerašnjoj sednici.