Svi sporovi i dalje u monitoringu evropske komisije 1Foto: ilijadevic.com

… objavio je Ilija Dević, bivši većinski vlasnik ATP Vojvodine na svom sajtu posvećenom privatizaciji tog preduzeća i dešavanjima nakon što je uz ugovor sa gradskim vlastima izgradio kompleks nove međumesne i međunarodne autobuske stanice i servisa ovlašćenog za rad sa vozilima “setre” i “mercedesa”.

– U sva četiri predmeta reč je o obavezi grada Novog Sada da reguliše međumesni i međunarodni autobuski saobraćaj sa nove autobuske stanice, na šta se ugovorom obavezao kao i naknade štete, jer to nije učunio što je prouzrokovalo stečaj preduzeća ATP“Vojvodina“ u kojoj sam bio većinski vlasnik – navodi Dević.

On dodaje da nije dobio informaciju da li je zahtev prihvaćen, ali da je na portalu suda objavljeno da je jedan od predmeta većan već 3. septembra, druga dva 11. septembra, dok je četvrti, o ličnoj odšteti, još uvek na čekanju. Takođe, navodi da se ne zna da li su predmeti bili izloženi na sednici građanskog odeljenja ili samo na veću, što ne bi garantovalo jedinstveni stav koji je on zatražio.

– Indikativno, predsednik građanskog odeljenja Branko Stanić bio je izvestilac u prvom većanom predmetu, a pre toga bio je postupajući sudija po tužbi Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća “Novi Sad“ protiv svog osnivača, grada Novog Sada. Tužba je podneta zbog navodne štete koju je grad mogao da proizvede tom preduzeću po ugovoru sa ATP “Vojvodinom“. Ta tužba je rešena u korist JGSP “Novi Sad“, a nastala je po savetu „komisije“ koju je grad formirao iz grupe građana, članova upravnih odbora gradskih preduzeća i ustanova. Njihovo angažovanje je plaćeno iz budzeta grada – ističe Dević i naglašava da je ta presuda u korist JGSP “Novi Sad“ ostala sporna, jer je planskim aktima grada, GUP-om, upravo bilo predviđeno izmeštanje stare autobuske stanice na lokaciju ATP “Vojvodine“.

On podseća da je krajem avgusta 2012. delegacija EU obišla Jugoremediju i u njegovoj pratnji ATP “Vojvodinu“, kao dva najveća predmeta sa liste od 24 sporne privatizacije.

– Moj slučaj označen je kao jedini gde sam oštećen ja kao investitor, a ne država, zbog čega se taj predmet, uključujući i sve sudske procese, nalazi u stalnom monitoringu evropske komisije. Međutim, umesto da se istraži uloga lokalne vlasti i nekih „poslovnih“ krugova o blokadi nove investicije, istraga je okrenuta u suprotnom smeru. Pokušano je da od mene naprave kriminalca. Dva puta sam hapšen, jednom jer se zbog bolesti nisam pojavio u sudu, a tada je bilo planirano da se dok boravim u pritvoru od 60 dana, okonča stečajni postupak i proces otimanja moje imovine. Ono što jeste interesantno – rad institucija je nestvarno sinhronizovan, pa se odluke iz stečaja prelivaju i na presude o naknadi štete koje se vode pred Vrhovnim kasacionim sudom – naglašava bivši većinski vlasnik ATP “Vojvodine”.

Pritisak “poslovnih” krugova

Autotransportno preduzeće “Vojvodina” prodato je 2004. godine privredniku Iliji Deviću na aukciji Agencije za privatizaciju. U nadmetanju je tada ulčestvovala i osoba koju je nekoliko godina kasnije Interpol označio kao pripadnika Šarićevog klana, ekipe koja je tih godina uveliko kupovala transportne firme i poljoprivredna dobra, najlešće po Vojvodini. Ipak, Dević je ponudio najbolju cenu i postao većinski vlasnik. U prvoj godini je ispunio investicioni plan, zatim je kupio 30 novih autobusa, otvorio nove linije, proširio poslovanje, zaposlio još 200 radnika. Naredne godine, na osnovu ugovora sa novosadskim vlastima na čijem je čelu bila gradonačelnica Maja Gojković, izgradio je kompleks nove međunarodne i međumesne autobuske stanice i savremenog servisa koji je za potrebe “setre” i “mercedesa” trebalo da pokrije područje Balkana. Međutim, investicija nikada nije počela sa radom, jer gradske vlasti nisu ispunile svoj deo obaveza da preusmere autobuski saobraćaj na novu lokaciju. Pod pritiskom kreditnih rata, ATP “Vojvodina” je otišla u stečaj, više od 500 radnika ostalo je bez posla a reorganizacija nije uspela jer lokalna vlast i dalje odbija da preusmeri saobraćaj na lokaciju koja je i planskim aktima predviđena za to. Pod pritiskom “poslovnih” krugova, imovina preduzeća se krčmi, uskoro se očekuje i najavljena prodaja nove stanice i servisa, ali se ne zna hoće li kupac dobiti dozvolu za izmeštanje saobraćaja, onu koju Dević nije mogao. M. N. S.

Projekat je sufinansiran iz budžeta Republike Srbije – Ministarstva kulture i informisanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.