U toku ofanziva vlasti i njenih medija na Danas, Novu S, N1 i opozicione prvake 1Foto: Screenshot/Facebook/Marinika Tepić

U nekoliko tekstova koji su usledili Kurir je izneo niz optužbi na račun Vasovića, direktora fotografije Javnog servisa, više neargumentovanih tvrdnji na njegov i račun ljudi koji ga navodno „guraju u kandidaturu“, kao i neke prilično neverovatne političke kombinacije, pri čemu je, može se osnovano tvrditi, prekršio nebrojeno odredbi Kodeksa novinara.

Nakon što je izneo niz optužbi na njegov račun, i povezao ga sa „pokušajima SPS, odnosno počasnog predsednika Milutina Mrkonjića, da preuzme kotrolu nad RTS, uz podršku Dragana Đilasa“, a Vasović i pomenuti političari to demantovali u pojedinim medijima, o čemu je i Danas pisao, Kurir je listove i portale koji su se oglasili povodom dešavanjima oko izbora prvog čoveka RTS optužio za „orkestrirane“ i „naručene“ napade.

Nazivajući ih „opskurnim“, „bljutavim tabloidima“, „novinar“ Kurira je naveo da je „raskrinkana šema delovanja“, kako već standardno definišu svojom omiljenom jezičkom konstrukcijom, „interesno-poslovnog lobija“ na čijem čelu je Dragan Šolak, vlasnik Junajted grupe, kome se u „novom napadu“, piše Kurir, priključilo i njegovo „političko krilo“, pod navodnom kontrolom Dragana Đilasa, lidera SSP.

„Nakon višemesečnih napada Junajted grupe na Kurir, usledili su i novi, koji, iako naizgled idu s drugih adresa, imaju gotovo identičnu matricu po kojoj se sprovode. Poslednji ataci na našu redakciju stižu iz malog bljutavog tabloida Direktno.rs, koji je u rukama Đilasa. Ovaj portal je u nekoliko navrata prenosio o Kuriru sasvim lažne i opskurne tvrdnje Vaska Vasovića, jednog od dvojice kandidata za novog direktora RTS, što je uvek i kao po komandi poslužilo kao početna municija za rafale iz ostalih medijskih delova ovog interesno-poslovnog lobija. Perjanice medijskog krila ove Đilasove mašinerije su Danas, Cenzolovka, Srbininfo i NUNS, koji su brže-bolje preneli Vasovićeve tvrdnje, i to bez ikakvih kriterijuma profesionalnog novinarstva, na koje se uporno pozivaju“, piše tabloid Kurir.

Igor Božić, izvršni producent televizije N1, tvrdi da su napadi Kurira na tu televizijsku kuću rezultat povezanosti tog štampanog tabloida sa Telekomom.

– Kurir se ponaša kao „drveni advokat“ Telekoma, i to je pozadina kampanje koju te novine iz dana u dan vode protiv N1, pritom lažno optužujući nas, da mi vodimo kampanju protiv njih. Kurir reaguje na svaki naš izveštaj koji se tiče Telekoma, bilo da mi prenosimo nečije stavove, pokušavamo sami da saznamo šta se zapravo dešava u tom državnom telekomunikacionom operateru. I to je nešto zbog čega smo mi njima toliko vidljivi, jer pretpostavljam da nijedan drugi medij, osim možda Danasa, i ne piše o tome. To je kulminiralo događajem ispred zgrade Telekoma, gde je Marinika Tepić držala konferenciju, kada se iz zgrade pojavio, da je spreči, direktor Draško Marković, ni manje ni više nego nekadašnji poslanik radikala, a sadašnji član Srpske napredne stranke, navodi Božić za Danas.

Kao najproblematičnije u toj priči, on ističe spregu politike i Telekoma koji, kako kaže, na sve moguće načine koristi tu političku poziciju da se obračunava sa drugim medijima, svim pobrojanim.

U toku ofanziva vlasti i njenih medija na Danas, Novu S, N1 i opozicione prvake 2

– Ne vidim kakve veze N1 ima sa jednim kandidatom za direktora u RTS-u, koji je sakupio podršku zaposlenih. Iako je to tema od šireg javnog značaja, nismo se tom temom bavili poslednjih dana, i ne vidim razlog zašto bi nas neko stavljao u isti koš, dodaje Božić.

Predsednik NUNS-a Željko Bodrožić naveo je da je „nemoguće komentarisati pamflete u režimskim razglasnim tablama, jer to je propaganda a  propagandisti ne rade da bi iznosili činjenice i ukrštali argumente“.

– Bilo bi zaludno potrošeno vreme u komentarisanju njihovih izmišljotina i poremećenih konstrukcija, ali ne pravimo se da se ništa nije desilo, naprotiv, naš posao u NUNS-u je da zabeležimo sve napade i pritiske na novinare i medijske radnike, pa tako i ovaj poslednji iz Kurira. Žao mi je što su neki dobri novinari prešli na tamnu stranu i sada za račun Aleksandra Vučića učestvuju u blaćenju i progonu po režim nepodobnih građana, i pitam se jedino koliko će belih naslovnih strana sa naslovom „Srbijo, izvini“ u neko skorije vreme morati da objave Žeželj i njegovi urednici Đedović, Nedić, Karović i Bjelica, i mogu već da zamislim kakvih ćemo se od njih naslušati jadikovki i pravdanja, zaključuje Bodrožić.

Dragan Đilas, predsednik SSP, i ranije je napomenuo da se „ne bavi lažima koje objavljuju tabloidi“, pa ni ovaj put nije želeo da komentariše pisanje Kurira. Sličan odgovor dobili smo i od Slobodana Georgieva, direktora nove kablovske televizije Junajted grupe – Nju Maks Adria.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.