Sindikati su najavili da će i danas nastaviti sa štrajkom. Radnici u toj kompaniji odbili su poslednju ponudu rukovodstva za povećanje plata, zahtevajući povišice od 5,1 odsto, nakon čega je u petak izvršni direktor Er Frans-KLM Žan-Mark Žanejak podneo ostavku.

Francuski ministar finansija Bruno Le Mer rekao je da vlada neće spasavati aviokompaniju, istovremeno upozorivši da je „opstanak Er Fransa doveden u pitanje“. „Pozivam sve da budu odgovorni: posadu, osoblje na zemlji i pilote, koji zahtevaju neopravdana povećanja plate. Opstanak Er Fransa je doveden u pitanje. Kompanija će nestati ukoliko ne učini neophodne napore da bude konkurentna“, rekao je Le Mer za francusku televiziju BFM TV i dodao da država neće pomoći kompaniji da vrati dugove. Er Frans KLM je u prvom kvartalu ove godine imao gubitke u visini od 269 miliona evra. Francuska vlada je vlasnik 14,3 odsto kompanije. Uprkos štrajkovima, aviokompanija je tvrdila da će moći da obezbedi nesmetan prevoz na 99 odsto dugih letova, 80 odsto letova srednje dužine i 87 odsto kratkih letova. Štrajkovi koji su započeti 22. februara oštetili su Er Frans za oko 300 miliona evra.

Štrajkovi predstavljaju izazov za pokušaje francuskog predsednika Emanuela Makrona da sprovede reforme zakona o radu. Osim Er Fransa, i nacionalna železnička kompanija SNCF je često paralisana štrajkovima. Sindikati železničara najavili su štrajkove do kraja juna, tako što železnički prevoz radi uobičajeno tri dana a zatim dva dana smanjenim kapacitetom. Četiri glavna sindikata železničara podržavaju štrajk, tako da su usluge tokom obustave rada veoma ograničene. U danima štrajka, saobraća samo jedan od osam ultra brzih TGV vozova i samo po jedan od pet regionalnih vozova. Znatno je smanjen broj linija koje povezuju Pariz sa okolnim mestima odakle ljudi svakodnevno putuju na posao, tako da su autobusi preopterećeni. Radnici SNCF-a imaju veoma dobre uslove rada, uključujući i automatsko godišnje povećanje plate, raniji odlazak u penziju, 28 dana plaćenog odsustva godišnje i zaštitu od otpuštanja, a njihovi bliski rođaci imaju pravo na besplatne karte za voz. Makronova vlada želi da ukine specijalne ugovore koje ima SNCF i predlaže da se ljudi zapošljavaju po ugovorima nalik onima koji se primenjuju u drugim oblastima. Cilj toga je da državna železnica bude spremna za konkurenciju do 2023, u skladu sa pravilima EU. Inače, SNCF ima dugovanja u iznosu od 46,6 milijardi evra.

I aviokompanije Britiš Ervejs i Lufthanza drastično smanjuju troškove zbog toga što su suočene sa sve većom konkurencijom lou-kost kompanija i avioprevoznika iz golfskih država. Mnogi analitičari tvrde da je Er Frans u ozbiljnom zaostatku kada je u pitanju restruktuiranje i da ne uspeva da se izbori sa nagomilanim gubicima. Kompanija je već smanjila početna finansijska predviđanja za ovu godinu. Er Frans se spojio sa holandskim KLM-om 2004. i svake godine prevoze desetine miliona putnika širom sveta.