Zlatan Mojsilović, vlasnik preduzeća „Zlatan rajzen“, pozvao je studente na razgovor, dok iz čajetinskog „Gaga tursa“ ističu da sniženje cena nije moguće. Gradska vlast, na čije razumevanje i podršku studenti računaju, tvrdi da cene u međugradskom prevozu nisu u njenoj nadležnosti.

– Smatramo neumesnim nenajavljeno i ničim argumentovano povećanje cene karte za više od 60 odsto u poslednjih nekoliko meseci, posebno što je to učinjeno bez ikakvog povoda i stvarnog razloga – saopštio je Upravni odbor SSU, dodavši da se time otežava dolazak i boravak mladih Užičana koji studiraju van svog grada. Uz isticanje da „neće dozvoliti da po ko zna koji put mladi ljudi i studenti budu moneta za potkusurivanje autoprevozničkih preduzeća i grada Užica, zbog njihove tradicionalno loše komunikacije, SSU zahteva „vraćanje cena na društveno prihvatljivu i održivu meru, odnosno na cenu koja je bila važeća pre više meseci“, ali i da gradska vlast zauzme jasan stav o tome i da nađe način za rešenje situacije.

– Uvek ima prostora za saradnju i dogovor, posebno zbog toga što su u pitanju studenti, ali niko od njihovih predstavnika nije nam se obratio. Uvek sam za to da se studentima izađe u susret i neka njihovi predstavnici dođu kod nas da razgovaramo, jer nam je u obostranom interesu da i dalje sarađujemo – rekao je za Danas Zlatan Mojsilović, vlasnik preduzeća „Zlatan rajzen“, dodavši da bi, prema proračunu Udruženja poslodavaca u drumskom saobraćaju „Srbijatransport“, minimalna cena na relaciji od Užica do Beograda trebalo da bude 1.440 dinara, ali da u Vojvodini za istu relaciju od 200 kilometara prevoznici naplaćuju 1.650 dinara.

S druge strane, u „Gaga tursu“ poskupljenje pravdaju povećanjem cena goriva i drugim troškovima i navode da povratak na stari cenovnik prevoza nije moguć, jer bi to, kako tvrde, uništilo firmu. Draško Krdžić iz službe za finansije i računovodstvo tog preduzeća navodi da cena nije menjana dve godine, te da je do 27. marta povratna karta sa popustom za studente iznosila 1.000 i da je povećana na sadašnjih 1.200 dinara. Karta bez popusta sada košta 1.650 dinara, ali svi putnici treba da plate osiguranje i uslugu štampanja karte po 10 dinara, kao i dodatnih 50 dinara za peronsku kartu koju naplaćuje „Zlatan rajzen“, kao prevoznik koji je zakupac autobuske stanice. On navodi da je cena evro-dizela od 1. januara prošle do 31. marta ove godine povećana za 12,85 odsto, ali da su povećani i troškovi održavanja.

– Prema proračunu udruženja „Srbijantransporta“, cena bi, zbog broja kilometara (200 km), trebalo da bude i veća od 2.000 dinara. Sa 15 miliona dinara dobiti pre tri godine, mi sada maltene nemamo dobiti. Morali smo da menjamo cene, jer ili ćemo da obezbedimo prihod i pokrijemo troškove ili da otpustimo zaposlene i da ugasimo firmu. U situaciji smo da ne možemo da platimo gorivo, a da ne govorim o drugim troškovima za gume, ulja, antifriz, održavanje – objašnjava Krdžić, a potom poručuje: „Studenti jesu naši najbrojniji putnici i zbog toga smo im obezbedili popust, ali cena ne može niže.“

Branko Gavrilović, gradski većnik u čijem je resoru briga o mladima i porodici, kaže za Danas da se niko od predstavnika SSU za sada nije zvanično obratio gradskoj vlasti i da je o njihovom zahtevu saznao iz medija.

– Problem jeste veliki i nedopustivo je da se prevoznici na takav način ponašaju prema našim studentima koji, kao i ostali građani Užica, nisu dužni da trpe njihovo loše poslovanje ili lošu organizaciju – kazao je Gavrilović i naveo da će se uključiti u rešavanje tog problema u meri koliko mu to dozvoljavaju nadležnosti gradskog većnika.

S druge strane, Budimir Vujović, takođe član Gradskog veća koji je zadužen za saobraćaj, tvrdi da formiranje cena u međugradskom prevozu nije u nadležnosti lokalne samouprave, te da prevoznici nemaju obavezu da od grada traže saglasnost za novi cenovnik.