Etihad ostavio Er Srbiju na cedilu 1Foto: EPA/ JASON SZENES

Najverovatniji razlog zbog čega je Er Srbija donela odluku da ne angažuje zamenski avion na liniji za Njujork dok je „erbas A 330“ koji na njoj redovno saobraća na redovnom tehničkom održavanju predstavlja veliki gubitak zbog nedovoljnog interesovanja putnika za tu relaciju, smatra stručna javnost.

Er Srbija je ovih dana saopštila da zbog tehničkog pregleda aviona neće biti letova na liniji Beograd-Njujork-Beograd u periodu od 24. septembra do 6. oktobra.

– Tehnički pregled „erbasa A 330“ radi se na dve godine i za njega su bila ponuđena dva termina, a Er Srbija se odlučila za period u kojem letelica ima manji broj letova i najmanji broj putnika na koje će te promene uticati. Zbog toga će putnici sa četiri leta sa linije Beograd – Njujork – Beograd biti prebačeni na letove drugih kompanija ili će im biti ponuđen povraćaj novca – saopšteno je iz Er Srbije.

Međutim, kada je krajem prošle godine avion Er Srbije na toj liniji poslat u Etihad inženjering u Abu Dabiju na redovni generalni tehnički pregled, u okviru priprema za letnju sezonu, zamenjen je avionom istog tipa, „erbas A 330“ u vlasništvu Etihada, matične kompanije Er Srbije. Taj podatak izaziva nedoumice u javnosti zbog čega i ovog puta Etihad nije prosledio zamenski avion kompaniji čiji je vlasnik već se ona odlučila da u periodu od skoro dve sedmice ne saobraća na toj liniji.

Pokušali smo juče da od nadležnih u Er Srbiji saznamo zbog čega je kompanija ovog puta postupila drugačije nego u decembru 2018. godine, međutim do zaključenja ovog izdanja našeg lista nismo dobili odgovor.

Ekonomski analitičar Branko Pavlović ističe da je tehnički pregled aviona iskorišćen kao izgovor za postepeno ukidanje te linije koja zbog malog broja putnika beleži velike gubitke.

– Ta linija je oformljena iz političkih, a ne ekonomskih razloga i u tome leži razlog zbog koga trpi gubitke od prvog dana. Prema podacima koje imam oni iznose oko 20 miliona dolara godišnje. To je veliki gubitak koji Etihad ne želi da ima i na ovaj način se javnost priprema na to da će u jednom trenutku linija do Njujorka biti ukinuta. To je najracionalnije objašnjenje situacije u kojoj Etihad nije obezbedio zamenski avion na liniji za Njujork – ističe naš sagovornik.

S druge strane, Petar Vojinović, glavni urednik portala o vazduhoplovstvu Tango siks, kaže da ne veruje u tu mogućnost.

– Ako Etihad želi da ode iz Er Srbije zbog čega onda još uvek ima svog generalnog direktora na čelu te kompanije kao i predstavnika u Upravnom odboru. Nemam saznanja zbog čega i ovog puta Etihad nije ustupio svoj avion Er Srbiji pa to ne mogu da komentarišem. Ono što je činjenica je da su svi putnici koji su u periodu u kome avionskih letova za Njujork neće biti prebačeni na letove drugih kompanija. Time niko do putnika nije oštećen, a Er Srbija nije prekršila bilo kakva pravila u avio saobraćaju. Poslovodstvo Er Srbije je očito procenilo da joj je u ovom kratkom periodu isplativije da ne leti za Njujork nego da iznajmi avion od neke druge kompanije što bi koštalo papreno s obzirom za relativno mali broj letova koji bi bio obavljen – zaključuje Vojinović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari