Radnici Goše (arhiva) Foto: Ljiljana Bukvić

Tako ni pune dve godine od kada je u Goši počeo štrajk nezadovoljnih radnika nije izvesna sudbina nekadašnjeg najvećeg proizvođača šinskih vozila na ovim prostorima. Tender za prodaju Goše prvi put je od novembra 2017. kada je fabrika otišla u stečaj raspisan za decembar prošle godine, ali tada jedini zainteresovani kupac firma Želvoz 026 nije uplatio depozit.

Početna cena na javnom nadmetanju iznosila je više od 335 miliona dinara, iako je procenjena vrednost kompanije veća od 605 miliona dinara. Posle neuspelog pokušaja prodaje u decembru za kraj marta najavljena je prodaja putem neposredne nagodbe, odnosno do tada je bio rok za dostavljanje ponuda, međutim na sajtu Agencije za privredne registre Goša se i dalje vodi kao firma u stečaju čiji je vlasnik kiparska kompanija Lisnart.

Kiparska firma Lisnart holding limited je Gošu kupila početkom aprila 2017. od slovačke ŽOS Trnave. Do prodaje je došlo „preko noći“ i svega nekoliko dana nakon što se u krugu fabrike ubio jedan od radnika. Tada se 220 zaposlenih odlučilo na štrajk zbog neisplaćenih zarada, kao i neuplaćenih doprinosa za penzijsko i zdravstveno osiguranje. Bivši vlasnici iz Slovačke su napustili Srbiju pritom ostavši dužni radnicima 1,8 miliona evra, a državi na ime poreza čak četiri miliona evra.

Zbog prodaje munjevitom brzinom pojavile su se u medijima, ali i među radnicima, priče da su novi vlasnici ustvari povezani sa starim. Radnici su u međuvremenu, uz posredovanje Vlade Srbije, dobili deo novca koji im je bivši vlasnik ostao dužan. Štrajk je potrajao do polovine septembra 2017, da bi početkom novembra te godine Goša otišla u stečaj.

Povezani tekstovi