Foto: Fonet/Zoran Mrđa

– Zahtevamo da se svi potrošači kojima je obustavljena isporuka eketrične energije privremeno priključe na sistem, a da se uz primenu Zakona o zaštiti potrošača sprovede zakonski potupak za svaki konkretan slučaj. Tražimo da EPS formira komisije za rešavanje reklamacija , u čijem će sastavu biti svi nadležni za rešavanje reklamacija potrošača, kao što su EPS Snabdevanje i EPS Distribucija, te predstavnici organizacija potrošača, što je takođe predviđeno ovom zakonom- navodi se između ostalog u javnom protestu.

Forum navodi da EPS masovno isporučuje električnu energiju preko brojila kojima je istekao rok baždarenja, a koja su zbog toga, prema Zakona o metrologiji, neispravna i ne smeju se upotrebljavati. Ovo javno preduzeće, takođe, masovno donosi rešenja o neovlašćenoj potrošnji električne energije na osnovu nepravilnosti ili oštećenja na plombi, a zanemarujući činjenicu da isporučuje struju preko brojila kojima je istekao rok važenja žiga i koja se ne smeju upotrebljavati, zbog čega je zapravo ona „neovlašćeni potrošač“.

U saopštenju Foruma se dodaje da EPS krši Zakon o zaštiti potrošača i zbog toga što domaćinstvima isključuje struju tokom grejne sezone iako u njima živi ugroženi potrošač zbog uzrasta, posebnih potreba ili bolesti, koji je zaštićen zakonom. Takođe, upozorava ovo udruženje, EPS masovno uslovljava ponovno uključenje struje plaćanjem zastarelih dugova, što zakon takođe zabranjuje.