Foto: FreeImages / Sanja Gjenero

O tome da je reč o ekspanziji beskontaktnih načina plaćanja svedoči i podatak da je prošle godine potrošnja realizovana posredstvom „master“ i „maestro“ kartica porasla za 145 odsto. Ovi rezultati se podudaraju sa sličnim pilot projektom, koji u Holandiji sprovodi vodeća ABN AMRO banka. Rezultati istraživanja ukazuju i na to da je sve manje prepreka za korišćenje beskontaktne tehnologije. Najveći rast poverenja u ovakav način plaćanja registrovan je kod Holanđana (41 odsto), zatim kod Španaca (33 odsto), dok 31 odsto Britanaca veruje u sigurnost beskontaktne tehnologije.

Banke u Evropi sarađuju sa kompanijom Masterkard na kreiranju nove generacije beskontaktnih plaćanja, a ABN AMRO je jedna od prvih banaka koja će omogućiti plaćanja širom sveta putem uređaja koji je povezan sa tekućim računom. Pilot projekat se sprovodi na 500 potrošača različite starosti, koji će moći u praksi da provere kako se obavljaju beskontaktna plaćanja posredstvom prstena, sata, narukvice ili priveska za ključeve. „Evropa je globalni lider u beskontaktnim plaćanjima, pa ne bi trebalo da čudi što je potražnja za još jednostavnijim sredstvima plaćanja tako izražena. Poverenje potrošača u beskontaktnu tehnologiju veće je nego ikada ranije i sve ukazuje na to da su spremni da probaju beskontaktna plaćanja putem povezanih uređaja. Pilot projekti, poput onog u Holandiji, osnažiće potrošače u digitalnoj ekonomiji“, izjavio je Paolo Batiston, direktor Sektora za digitalna plaćanja u kompaniji Masterkard.

Podaci govore da je broj trgovačkih lokacija u Evropi koje prihvataju beskontaktna plaćanja porastao za 42 odsto, a čak 38 odsto svih transakcija obavi se beskontaktno. Holandija je idealan poligon za testiranje plaćanja putem nosivih uređaja s obzirom na to da 80 odsto terminala nudi tu mogućnost, a prema podacima ABN AMRO banke više od 50 odsto plaćanja obavlja se beskontaktno.