Kompanija kao podrška porodici 1

Za punih 11 godina poslovanja u Srbiji, kompanija Vip mobile je kao najmlađ i operater na tržištu ponudila raznolike ponude svojim korisnicima i predstavila brojne inovacije u telekomunikacijama.

Kompanija je, kao član A1 Telekom Austrija Grupe, prilagodila svoje poslovanje potrebama ovog tržišta, ali sa ciljem da ga unapredi uz velike investicije i pozitivnu praksu društveno-odgovornog poslovanja. Istovremeno, u Vipu svakodnevno unapređuju organizacionu kulturu, zbog koje je ova kompanija prva u Srbiji sa prestižnim međunarodnim sertifikatom Family Friendly Enterprise, prema licenciranoj sertifikacionoj šemi „Ekvilib“ Instituta iz Slovenije. O novijem konceptu porodič no odgovornog poslovanja, razgovarali smo sa Natalijom Pešić, rukovodiocem Ljudskih resursa kompanije Vip mobile.

Šta je porodično odgovorno poslovanje, i na koji način je sertifikat Family Friendly Enterprise doprineo tome?

Vip je nosilac ovog sertifikata du- že od godinu dana, i sa ponosom mogu da kažem da smo prva kompanija u Srbiji kojoj je dodeljen. Namenjen je onim firmama koje unapređ uju svoju organizacionu kulturu prepoznavanjem balansa poslovnog i privatnog života zaposlenih. Svesni smo koliko je važno da zaposlenima omogućimo radno okruženje u kom mogu da ispune svoj potencijal i da imaju kvalitetno slobodno vreme, pogotovo u vremenima kada kao poslodavac sa dobrom reputacijom želite da imate zadovoljne i lojalne zaposlene.

Koje su su to pogodnosti koje garantujete kao poslodavac?

Imajući u vidu koliko se poslovanje menja, naši zaposleni mogu da računaju na fleksibilno radno vreme i rad van kancelarije, kao i dodatno plaćeno odsustvo zbog porodičnih razloga. U Vipu imamo više od hiljadu zaposlenih, a više od polovine čine upravo roditelji. Njima smo se sa razlogom posebno posvetili, s obzirom da želimo da im omogućimo najbolje uslove da razvijaju svoju karijeru i da se ostvare kao mama ili tata.

S tim u vezi, kako ste regulisali pitanje isplata na porodiljskom odsustvu?

Znamo koliko je to pitanje važno, i u kratkom roku smo doneli odluku da svim zaposlenima koji su na porodiljskom odsustvu isplaćujemo punu razliku do ugovorene zarade, tokom celog trajanja odsustva, na šta smo posebno ponosni. Ističemo da smo prijatelj porodice, i naša podrš ka je najvažnija upravo novim mamama. Kada se vrate sa odsustva, mogu da računaju na period privikavanja, uz pola radnog vremena i punu isplatu. Tu smo naravno i za naše tate, koje imaju dodatno slobodne plaćene dane povodom rođenja deteta. Samo ove godine smo u Vipu imali više od 80 beba, i nadamo se da će ih biti još. Takođe, pozitivna populaciona politika je oblast u kojoj želimo da damo doprinos, tako da naši zaposleni za treće dete dobijaju mesečnu nadoknadu od 10.000 dinara do 15. godine deteta.

Kakva je situacija sa roditeljima sa starijom decom?

U okviru kompanije imamo vrtić, što se pokazalo kao odličan potez, jer je mnogo lakše roditeljima kad znaju da im je dete u istoj zgradi u kojoj rade. Takođe, roditelji svakako mogu da rade od kuće prilikom perioda prilagođ avanja dece vrtiću, ili da koriste slobodan dan za polazak njihove dece u prvi razred.

Kako zaposleni reaguju na sve ove pogodnosti?

Vrlo su zahvalni, jer znaju da ih razumemo i da smo tu za njih. Sve što sam navela od pogodnosti zapravo su osnova za okruženje koje će zaposlene motivisati na svom radnom mestu. U kompaniji je formiran Family Friendly tim koji je zaduž en za praćenje implementacije svih mera i osmišljavanje novih benefita koji će balansiranje između posla i privatnog života zaposlenima učiniti još lakšim. Svakodnevno radimo na tome da i među poslodavcima budemo „druga priča“. Na taj način čuvamo najbolji kadar i lojalne zaposlene, i upravo njima dugujemo svoj uspeh i reputaciju jednog od najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji.

Vip je nedavno nagrađen priznanjem „Rodno najsenzitivnija kompanija“, od strane Udruženja poslovnih žena Srbije. Koliko vam znači takvo priznanje?

Jako smo ponosni, jer je to afirmacija naših napora u osnaživanju žena i davanju doprinosa ka istinskoj rodnoj ravnopravnosti u Srbiji. Odnos mu- škaraca i žena u Vipu je 50-50, a isto tako je i na menadžerskim pozicijama. Svi zaposleni mogu da računaju na iste uslove za razvoj i zaradu.

Koji je najbolji put ka dostizanju rodne ravnopravnosti u kompanijama?

Dostizanje potpune ravnopravnosti u kompanijama i organizacijama zadatak je kom treba najpre sistemski pristupiti. Ipak, prvenstveno su poslodavci ti koji treba da ponude iste uslove za rad i napredak svim svojim zaposlenima. Neophodno je da se rodna ravnopravnost promovi- še, i da poslodavci ostanu dosledni u njenoj primeni.

Koji su najveći izazovi u upravljanju ljudskim resursima?

Svaki od procesa u sektoru ljudskih resursa, od regrutacije pa sve do razvoja zaposlenih, zahteva konstantno unapređivanje. Nije dovoljan samo razgovor za posao, niti godišnja evaluacija zaposlenih. Kada govorimo o telekomunikacijama, koja je vrlo dinamič na sfera, trendovi i zahtevi se menjaju dosta brzo. Kandidati i zaposleni se samostalno usavršavaju i osim iznosa zarade u prvi plan stavljaju neke druge benefite koje im kompanije nude. U Vipu smo potpuno svesni da zaposleni žele garanciju da njihov posao ne umanjuje njihov kvalitet života.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.