Mihajlović: Srbija bila izopštena sa glavnih koridora jer ništa nije ulagano u železnicu 1Foto: Ministartsvo građevinarstva

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, obišla je danas sa ambasadorom Ruske Federacije Aleksandrom Bocan-Harčenkom postojeći dispečerski centar “Infrastruktura železnice Srbije” i kontrolni toranj.

Ovde je predstavljen projekat izgradnje novog modernog dispečerskog centra.

Mihajlović je izjavila da je Vlada, zajedno sa predsednikom, donela odluku da ulaganja u železnički saobraćaj budu prioritet, jer nema privrednog rasta ako se ne posvetimo razvoju železničke infrastrukture.

“Već nekoliko godina radimo i ugovaramo ovaj važan projekat. Sadašnja ulaganja u železnicu mere se milijardama i iznosiće sedam milijardi uz sve projekte koje ćemo raditi. Rekonstruisali smo 550 km regionalnih pruga, gradimo brzu prugu od Beograda do Budimpešte, počećemo izgradnju i brze pruge od Beograda do Niša i od Niša do Preševa. Zato nam je neophodan siguran sistem praćenja železničkog saobraćaja, a to je jedinstveni dispecerski centar, bez kojeg nije moguće imati takva ulaganja i upravljanje brzim i pouzdanim sistemom”, rekla je ona.

Potpredsednica Vlade podsetila je i da se pre 2012. godine nijedan evro nije uložio u železnice, kao i da je nula kilometara pruga rekonstruisano, jer je neko tada Srbiju hteo da izopšti iz regionalnog povezivanja i da je zatvori.

“Da li je bilo neznanja, verujem da jeste, ali mnogo više namere da Srbija ne bude na glavnim koridorima. Svima nam je danas jasno da je za ovaj deo Evrope važno da se Srbija povezuje sa regionom i bude nezaobilazna saobraćajna ruta”, rekla je ona.

Mihajlović je dodala da je reč o operativno-nadzornom centru u Makišu, koji će imati tri regionalna centrau Novom Sadu, Nišu i Požegi.

“Radimo sa jednom od najboljih svetskih kompanija, koja već nekoliko godina radi u Srbiji. Očekujem da radovi započnu sledeće godine i budu završeni tri godine od tada. Zajedno smo rekonstruisali i 77 km pruge od Resnika do Valjeva, a nastavićemo i rekonstrukciju sve do granice sa Crnom Gorom, za koju je u toku izrada projektno-tehničke dokumentacije”, rekla je ona.

Ruski mabasdor Aleksandar Bocan Harčenko izjavio je da je veoma zadovoljan što se još jedan projekat realizuje u saaradnji sa Ruskim železnicama.

“Radimo u strateškom partnerstvu jedan od najvažnijih projekata, vodećih projekata u železnici. Predsednik Srbije i Vlada poklanjaju veliku pažnju razvoju infrastrukture i saradnji sa „Ruskim železnicama. Bez sumnje projekat će biti završen u okviru planskih rokova i na nivou najboljih evropskih i svetskih standarda, kako imamo i mi u Rusiji”, rekao je on.

Nebojša Šurlan, direktor “Infrastruktura železnice Srbije”, rekao je da će se projekat realizovati sa ruskim partnerom RŽD, koji već izvodi nekoliko projekata u Srbiji, podsetivši da je poslednji sistem za praćenje železničkog saobraćaja napravljen pre 40 godina.

“Ugovorena vrednost radova je devet miliona evra. Pripremljen je detaljni projektni zadatak. Radovi će se finansirati iz novog ruskog kredita. Novi dispečerski centar doprineće i povećanju nivoa bezbednosti i sigurnosti svih učesnika u saobraćaju”, rekao je on.

Mansurbek Sultanov, direktor ogranka ruske kompanije RŽD u Srbiji, izjavio je da već sedam godina ova kompanija radi na projektima u Srbiji i da su oni još jedan dokaz prijateljstva dve zemlje i železničkih kompanija.

“Sve se radi na partnerski način i uz ogromno poverenje. Radovi će se završiti kvalitetno i u roku. Ovim projektom obezbedićemo i nova radna mesta i trening centar za buduće dispečere. Studenti sa Saobraćajnog fakulteta imaće priliku da se ovde obuče i da nastave da rade jedan ovako odgovoran posao. Sledeći korak je potpisivanje ugovora za početak izvođenja radova”, zaključio je Sultanov.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari