Mostovi u Srbiji kvalitetno građeni, ali ih treba održavati 1Foto: Fonet/Nenad Đorđević

Most u okolini Đenove koji se srušio napravljen je pre 50 godina. U to vreme je broj automobila u Italiji bio daleko manji nego što je to sada slučaj, a mostovi se kako prolaze godine troše naročito ako ih prelazi veći broj automobila nego što je to bilo predviđeno u trenutku projektovanja.

Najverovatniji razlog zbog kojeg je došlo do tragedije je neodržavanje mosta, a to je svakako jedan od najvažnijih segmenata za njegovo bezbedno funkcionisanje – kaže za Danas Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije povodom nesreće u Italiji kada je prilikom pada mosta na auto-putu u okolini Đenove poginulo na desetine ljudi.

Naš sagovornik naglašava da su mostovi u Srbiji građeni veoma stručno i kvalitetno ali je bez obzira na to potrebno održavati ih redovno i adekvatno kako bi bili bezbedni u svakom trenutku.

– Svi naši mostovi, primera radi Gazela, Pančevački most ili mostovi na Koridoru 10 su urađeni po najvišim standardima struke. Ono što je važno naglasiti je da mostove treba da grade samo specijalizovana preduzeća. I kada je reč o projektovanju i samoj izgradnji neophodno je da to čine specijalizovana preduzeća. U Srbiji su takva preduzeća CIP, Energoprojekt i Mostogradnja. Svojevremeno je Mostogradnja bila na listi 15 najboljih kompanija u svetu za izgradnju mostova. Uopšte, naša zemlja uživa veliki ugled kada je reč o mostogradnji. Tim poslom definitivno ne može da se bavi bilo koja građevinska firma – navodi Rodić.

On dodaje da je bez obzira na to što su mostovi u Srbiji građeni kvalitetno i stručno neophodno ih je redovno održavati, odnosno obavljati rekonstrukcije.

– Mostovi se sa godinama troše, pojavljuje se veći broj automobila i redovno ih treba održavati i prilagođavati novonastaloj situaciji. Dakle, veoma je bitno da redovno održavamo naše mostove u Srbiji po istom principu kako je to urađeno primera radi na beogradskoj Gazeli. Pravilno i redovno održavanje mostova je osnovna prevencija da ne dođe do fatalnih oštećenja koja bi mogla da izazovu nesreće – ističe Rodić.

Inače, potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović je naložila vanredni inspekcijski nadzor nad svim mostovima u Srbiji dužim od 100 metara. Vanredni nadzor će izvršiti tim koji će biti sastavljen od stručnjaka iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i preduzeća iz drumskog i železničkog saobraćaja. Predmet kontrole i provere biće mostovi na putevima i prugama u Srbiji koji su građeni pre više decenija, a koji su u međuvremenu sanirani i rekonstruisani. Cilj vanrednog inspekcijskog nadzora biće kontrola kako potrebne dokumentacije, tako i konstrukcije mostova.

Javna preduzeća „Infrastruktura Železnice Srbije“ i „Putevi Srbije“ u skladu sa zakonom i svojim nadležnostima redovno kontrolišu sve mostove na prugama, auto-putevima i regionalnim putevima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari