Neizvesno kako će izgledati rad u kancelarijama posle relaksacije mera 1Foto: Kelly SikkemaBeč je doneo odluku o ograničenju svih manifestacija zbog koronavirusa do 3. aprila, kancelarija Grada Beograda.

Još je neizvesno na koji način će se organizovati rad u kancelarijama posle ukidanja mera zabrane, jer je to veliki logistički posao zbog ograničenja vezanih za zdravstvenu zaštitu zaposlenih, izjavio je predsednik Srpske asocijacije menadžera Dragoljub Damnjanović na onlajn konferenciji „Biznis u izazovnim vremenima“.

On je posebno ukazao da se radnici posle dugog perioda izolacije sada suočavaju sa dva suprotstavljena straha – sa jedne strane tu je strah za sopstveno zdravlje, a sa druge strane strah za egzistenciju i za radno mesto.

Damnjanović je istakao da su se proteklih nekoliko nedelja videle i dobre strane rada od kuće, ali smatra da onlajn rad ne može u potpunosti da zameni rad u kolektivu, odnosno u kancelariji.

Kako su naglasili učesnici onlajn konferencije, ključni preduslovi za obnavljanje rada u kancelarijama je ponovno uspostavljanje javnog gradskog prevoza, kao i otvaranje obdaništa.

Psiholog i docent na Filozofskog fakultetu Milica Vukelić napomenula je da Evropska agencija za bezbednost na radu i dalje preporučuje da se na posao vraćaju samo ljudi koji su neophodni, a da oni koji mogu da rade od kuće i dalje nastave da rade na taj način.

Potpredsednica Delta Holdinga Marija Desivojević rekla je da će ta kompanija postepeno vraćati ljude na posao, u skladu sa dinamikom vraćanja javnog prevoza i rada obdaništa, a naglasila je da poslodavci moraju da urade sve što mogu da smanje zdravstveni rizik na radnom mestu.

Ivana Mihajlović iz Dajrekt medije ističe da ima dovoljno vremena da se oprezno donose odluke o povratku zaposlenih na radna mesta, a smatra da će trenutak povratka na posao zavisiti od toga kako će to biti isplanirano i kako će se rešiti pitanje bezbednosnih mera, jer tu postoji dosta izazova.

Mihajlović je naglasila da njihova iskustva pokazuju da je onlajn rad doneo značajne rezultate u segmentu produktivnosti i kreativnosti, i to su modeli koji će se i dalje koristiti.

Dejan Turk iz VIP Telekoma je kazao da je prvi zadatak bio da se pripremi zgrada za povratak radnika, kao i da se pripreme sredstva zaštite zaposlenih. On je dodao da je problematičniji deo je vezan za ljude, odnosno kako će se oni snaći u novim okolnostima i kako će funkcionisati nova organizacija rada.

Kompanija VIP planira da na početku na posao vrati 30 odsto ljudi, a taj broj će se povećavati do 50 odsto u prvim mesecima, a postepeno bi se potom priključili svi zaposleni, rekao je Turk.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari