Nova gondola od Ribnice do Čigote 1Foto: Nenad Kovačević

To je za Danas potvrdio Milan Stamatović, predsednik opštine, objasnivši da je to još jedan veliki projekat, koji će doprineti dodatnom razvoju turističkih i drugih resursa Zlatibora.

Navodeći da će novom gondolom Zlatibor dobiti sadržaje koji poseduju svi poznati svetski turistički planinski centri, Stamatović objašnjava da će se time pružiti mogućnosti za razvoj drugog dela Zlatibora na području Čigote, masiva koji je po površini veći od Tornika.

U toku je izrada master plana tog područja kojim će se, uz poštovanje ekoloških standarda i primenu najsavremenije tehnologije, razvijati sportsko-rekreativni i drugi sadržaji.

– Zbog velikog broja turista, ljubitelja prirode, skijaša, izletnika i ostalih gostiju na Torniku, nova gondola će rasteretiti tu lokaciju. Vrh Čigote ima iste ili možda i bolje uslove za ski-liftove i ski-staze, ali i za adrenalinske sportove, rekreativne sadržaje, biciklističke i pešačke staze. Ceo potez Čigote iskoristićemo za turistički razvoj, a kako će se narednih godina značajno povećati broj gostiju taj projekat će značajno obogatiti ponudu Zlatibora – kaže za Danas Stamatović.

Kako dodaje,, jedan krak gondole od Zlatibora do Tornika, čija je gradnja pri kraju, ići će trasom od 4,5 kilometra od Ribnice do Čigote.

– Taj projekat biće mnogo jeftiniji od prve gondole, jer postoji međustanica u Rubnici, odakle će ići krak buduće panoramske žičare do Čigote. Potrebno je da se postave stubovi i sajle, izgradi izlazna stanica i drugi sadržaji. Za celu trasu od Tornika do Zlatibora i od Ribnice do Čigote, potrebno je 100 kabina, ali već imamo 55 na trasi od Tornika do Zlatibora. To znači da ćemo morati da kupimo ostatak kabina i da našim turistima, osim Tornika, ponudimo da koriste i blagodeti Čigote – objašnjava Stamatović.

Ideja o tom projektu, kako navodi, postojala je i ranije, al, zbog pokušaja osporavanja gradnje gondole od Zlatibora do Tornika o njemu se nije govorilo.

– Izgradnja zlatiborske gondole je pri samom kraju i time smo dokazali da možemo da realizujemo i taj projekat, ali i da ćemo sa uspehom realizovati i ovaj drugi projekat, jer su su oba realna i opravdana – dodaje naš sagovornik.

Stamatović navodi da je u toku izrada idejnog rešenja za novu gondolu i da postoje tri varijante. Prva je da poslednja stanica bude na najvišem vrhu Čigote (1.420 m), dok duge dve podrazumevaju da stanica bude na ostala dva vrha, manje nadmorske visine. Kako je u pitanju zahtevna tehnologija, stručnjaci će predložiti najbolju varijantu.

– Sledeće godine počeće gradnja nove gondole i očekujemo da ćemo je završiti za dve godine. Time ćemo područja prema Rudinama, Alinom potoku i Rakovici iskoristiti za dalji turistički razvij i zaokružiti ponudu celog Zlatibora. Veliki broj naših gostiju koristi staze zdravlja do vrha Čigote, ali buduća gondola omogućiće i onima koji nemaju sportskih predispozicija i nisu baš najboljeg zdravlja da sa vrha Čigote vide Srbiju – kaže Milan Stamatović za Danas.

Iako država nije finansijski podržala gradnju gondole od Zlatibora do Tornika, već je taj projekat vredan 13 miliona evra finansiran novcem iz čajetinskog budžeta i kreditom od 7,6 miliona evra, Stamatović se nada da podrška ovoga puta neće izostati i da opština neće imati birokratskih problema kao što ih je bilo tokom realizacije prethodnog projekta.

Za početne radove biće, kaže, biće izdvojen novac iz čajetinskog budžeta za narednu godinu, a očekuje se i novac od Vlade Srbije.

– Nadam se da su predstavnici države shvatili da je u pitanju projekat u opštem interesu i da bi država trebalo da nas podrži. Ako ne mogu da grade gondolu u Beogradu na vodi, neka je ustupe nama, a to bi bilo i opravdano, jer na Zlatiboru za to nema nikakvih smetnji – poručuje Stamatović.

Odbacujući osporavanja projekta gondole od Zlatibora do Tornika, tvrdi danova gondola nije megalomanski projekat.

– Prva gondola, čija gradnja je pri kraju, omogućila je gradnju nove gondole i stvorila nove vrednosti na Zlatiboru, jer privlači investitore, a porasla je i vrednost nekretnina. Ona će pokrenuti ulaganja u sportsko-rekreativni i zdravstveni turizam na području Čigote, ali i oko međustanice kod Ribničkog jezera, gde ćemo naredne godine početi realizaciju projekta „Zlatni grad“, koji će ponuditi sadržaje turizma najviše kategorije – kaže naš sagovornik.

Vraćeno pola kredita

Za izgradnju „Gold gondole“ od Zlatibora do Tornika, čija trasa je skoro devet kilometara i najduža je takva gondola na svetu, opština Čajetina je uložila 13 miliona evra. Deset miliona evra je koštala oprema kupljena od francuske kompanije „Pomagalski“, a ostatak je vrednost radova. U toj sumi, iznos kredita je 7,6 miliona evra, a ostatak su sredstva iz lokalnog budžeta.

– Otplatili smo polovinu kredita i prva gondola je stvorila mogućnosti da napravimo novu. To je vizionarski potez za razvoj lokalne samouprave i dokaz da pametno gazdujemo novcem građana – objašnjava Stamatović ističući da Čajetina nema problema u vraćanju tog kredita.

Nisu tačne optužbe, naglašava još jednom, da je projektom gondole lokalna vlast zadužila generacije Čajetinaca.

Tekst je deo projekta „Bolja infrastruktura, bolji i život ljudi“, koji se sufinansira sredstvima Opštine Čajetina. Stavovi izneti u tekstu ne odražavaju nužno stavove organa koji sufinansira projekat.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.