Foto: Aleksandar Veljković (arhiva)

Većina zaposlenih otićiće dobrovoljno, a deo uz prinudu, uz socijalni program napustiće svoje firme.

Kako je precizirano, najviše radnika, oko 770, odlazi iz „Srbija kargo“, oko 320 napušta „Infrastrukturu železnice Srbije“, a oko 20 „Železnice Srbije“, s viška zaposlenih nema u „Srbija vozu“.

Radnici mogu da biraju jedan od dva obračuna otpremnina i to 50 odsto uvećani tromesečni prosek bruto zarade po godini staža ili 240 evra za svaki godinu provedenu u tom preduzeću.

Iznos od 240 evra po godini staža je zaštitni mehanizam za radnike sa malim koeficijentima, rekao je Dragan Ranđelović, predsednik Sindikata železničara Srbije, prenose „Večernje novosti“.

U „Infrastrukturi železnice“ odlazak je bio potpuno dobrovoljan i ljudi su se sami izjasnili. U slučaju „Srbije kargo“, dobrovoljno odlazi 60 odsto radnika, a što se tiče ostalih, bilo je neophodno formirati kriterijume i bodovanje, navode Novosti.

Kako je navedeno, ovime bi trebalo da bude završen odlazak radnika, a od iduće godine broj će se smanjivati prirodnim odlivom.