Kao i čitav region JI Evrope, Srbija ima veliki potencijal za privlačenje investicija iz Kine, ocenio je Wang Di nakon sastanka sa predstavnicima kineske poslovne zajednice u Beogradu.

Kako navodi Wang, reč je o regionu koji ima više od 55 miliona stanovnika i ukupni BDP od 400 milijardi dolara. Osim toga što smatraju da ovo tržište nije malo, kineski investitori vide region i kao bazu odakle bi svoje poslovanje mogli da šire na tržište EU, Bliskog Istoka i region Crnog Mora.

“Kineske kompanije su do sada najviše bile zainteresovane za infrastrukturne projekte kao što su obnova i izgradnja puteva, železnica, luka, elektrana, realizovane kroz direktno kreditiranje. U proteklih deset godina došlo je do porasta trgovinske razmene između JI Evrope i Kine te su realni izgledi da će taj trend biti nastavljen u budućnosti. Kineske kompanije sve su više zainteresovane i za direktne investicije u kapitalne projekte jer žele da pošalju jasnu poruku o svojim planovima za dugoročno ulaganje u ovaj region“ kaže Wang.

Prema njegovim rečima, Srbija je na putu ka članstvu u EU veoma napredovala stoga se u Srbiji otvaraju brojne mogućnosti za poslovanje.

„Velika prednost Srbije je kvalifikovana radna snaga i tradicionalno jak preduzetnički duh. Srbija i Rumunija mogle bi da kao most da povezuju poslovnu zajednicu JI Evrope i Kine“, navodi Wang.

Tokom svoje posete Beogradu, Wang Di se sastao sa predstavnicima Ekonomskog i trgovinskog odeljenja Ambasade Narodne Republike Kine, i brojnim predstavnicima kineskih kompanija koju posluju u Srbiji – China Road and Bridge Corporation, Bank of China i drugih kompanija.

PwC (PricewaterhouseCoopers) posluje u 158 zemalja širom sveta i zapošljava više od 236.000 stručnjaka posvećenih pružanju usluga visokog kvaliteta u oblasti revizije, poslovnog i poreskog savetovanja.

Imajući u vidu ubrzani trend rasta poslovanja u regionu, u okviru kompanije PwC postoji grupa od 1,500 stručnjaka koji poseduju odgovarajuća znanja i iskustvo i mogu da pruže pomoć kineskoj poslovnoj zajednici u realizaciji poslovnih ciljeva.