Foto: Sead Biberović

Za razliku od devedesetih godina, kada je ovaj grad, nazvan dolinom džinsa, bio trgovački centar „od igle do lokomotive“ i putnicima namernicima nudio specifične kulinarske specijalitete, poslednjih nekoliko godina situacija se promenila. Počeli su ponovo da stižu turisti iz zemlje i inostranstva. Razlog za njihov dolazak su bogato kulturno-istorijsko nasleđe, banjski i planinski, šoping i city turizam.

Turistička organizacija Novog Pazara (TONP) svake godine beleži veći broj turista za po 10 i više procenata u odnosu na prethodni period. Najviše posetilaca ima u periodu od aprila do oktobra. Ranijih godina u posetu su dolazili turisti sa prostora bivše Jugoslavije, ali je izgradnja savremenih ugostiteljskih i smeštajnih kapaciteta počela da „dovodi“ turiste iz zapadno-evropskih zemalja, Rusije, Turske, Japana, Kine, Saudijske Arabije, Kuvajta…

Statistika pokazuje da od ukupnog broja posetilaca, 65 odsto su domaći, a 35 odsto inostrani turisti. Cilj je da se dostigne, pa i prestigne rekord s početka osamdesetih godina, od 100.000 turista godišnje, od kojih je svaki deseti bio iz inostranstva.

Do tog cilja može da se stigne jedino izgradnjom putne infrastrukture, revitalizacijom kulturno-istorijskih spomenika, osavremenjivanjem promo materijala i promocijom na međunarodnim sajmovima turizma. Zato su sve aktivnosti lokalne samouprave i TONP usmerene ka tim projektima. Sredstva se obezbeđuju od nadležnih ministarstava i inostranih donatora. Kulturno-istorijsko nasleđe, pre dve godine, Novi Pazar je dovelo na evropsku mapu izuzetnih destinacija u Srbiji. EDEN priznanje dodelili su mu Evropska komisija i Turistička organizacija Srbije.

Povezani tekstovi