Udruženje potrošača Efektiva preporučilo turistima Srbije da ne otkazuju ugovorena putovanja 1Foto: Pixabay/Jackmac34

Efektiva je ukazala da je za dalji postupak važno da li je putnik otkazao putovanje ili je to uradila agencija, jer prava potrošača u tim slučajevima nisu ista.

U slučaju da putnik otkazuje putovanje, tada se primenjuju odredbe člana 99. Zakona o zaštiti potrošača (ZZP), prema kojima agencija ima pravo da zadrži manji deo uplaćenog novca, a kada agencija otkazuje putovanje primenjuje se član 106. ZZP i tada putnik ima pravo na povraćaj uplaćenog novca u punom iznosu.

Uredba o zamenskim putovanjima predviđa mogućnost povraćaja novca za otlazana putovanja zbog epidemije od 2022. godine, a iz Efektive su poručili da uredba nema snagu zakona i da prema odredbama ZZP „povraćaj novca mora da se realizuje u kratkom roku nakon otkaza putovanja“.

„Tokom pisane komunikacije sa agencijom, putnik treba da zatraži dokaz o uplati sredstava hotelu i avio kompaniji, dok u isto vreme može i kod samog hotela i avio prevoznika da proveri da li je agencija vršila rezervaciju ili uplatu na njegovo ime“, navodi se u uputstvima Efektive.

Turisti su upozoreni i da postoji mogućnost da agencija bankrotira i tada se naplata potraživanja prebacuje na osiguravajuće kuće, koje su osigurale agencije na iznose do 400.000 evra.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.