Veliko interesovanje građana za subvencionisani odmor u turističkim mestima Srbije 1Sokobanja Foto: Beta/Saša Đorđević

Svih 20.000 novih vaučera za subvencionisani odmor u Srbiji, planulo je juče ujutro kada je u poslovnicama Pošte počelo prijavljivanje građana.

Već u 9.45 ni u jednoj od 2.000 poslovnica Pošte nije bilo moguće obezbediti tu povlasticu. To je, inače, bio dodatni kontingent čija je raspodela bila najavljena od 10. maja.

Vlada je ranije predvidela 500 miliona dinara odnosno 100.000 vaučera za ovogodišnju akciju kojom se građanima omogućava manji trošak smeštaja, za maksimalno 5.000 dinara, kada odmor provode u jednom od prijavljenih turističkih objekata.

I ta prva serija vaučera brzo je dobila svoje korisnike, pa su rebalansom budžeta predviđena nova, dodatna sredstva kojima se stimuliše odmor na domaćim destinacijama.

– Očekivano je to što je već tokom jutra planulo 20.000 novih vaučera. Verujem da i kada bismo imali 500.000 vaučera, svih 500.000 bi bilo iskorišćeno, jer je definitivno da će većina naših građana i ovu turističku sezonu provesti u Srbiji – rekla je za Danas ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.

Ona je ranije objasnila da je „podrška domaćem turizmu jedan od prioriteta ne samo u odnosu na pandemijsku krizu, budući da je podsticajna mera u vidu turističkih vaučera koja je uvedena 2015. godine i u prethodnom periodu dala značajne rezultate u razvoju domaćih turističkih destinacija“.

Matić je istakla da je ta mera podrške posebno važna sada, u vreme pandemije zbog izražene potrebe tog sektora da se oporavi od višemesečnih zatvaranja. Naglasila je da su za korišćenje turističkih vaučera građanima na raspolaganju 2.193 ugostiteljska objekta u Srbiji, a vrata će za goste iz te kategorije biti otvorena do 20. novembra ove godine.

I ovoga puta, kao i prethodnih godina, najtraženije destinacije bile su Sokobanja, Zlatibor, Vrnjačka banja, Sijarinska banja, Ribarska banja, Gornja Trepča, Divčibare, Kopaonik, Banja Vrujci i Banja Koviljača ali i brojna jezera Srbije.

U Ministarstvu ne isključuju mogućnost da se posle raspodele ovih 120.000 vaučera, za te namene još jednom opredele dodatna sredstva. Prošle godine je, na primer, već u februaru potrošeno 100.000 a potom i još 20.000 vaučera, da bi se sredinom godine krenulo u raspodelu novih 400.000.

Za ovu meru podsticaja posebno su zainteresovana turistička mesta gde nisu iznenađeni velikim interesovanjem građana. Ivan Trifunović, direktor Turističke organizacije Vrnjačka banja, kaže za Danas da je to bilo očekivano jer je i prethodnih godina u banjama i drugim mestima bilo mnogo više posetilaca upravo zahvaljujući vaučerima.

– Vrnjačka banja je prošle godine zabeležila rekordan broj gostiju, bili smo najposećenije turističko mesto u Srbiji što nam je dalo mogućnost da predstavimo potencijal. Pokazali smo dobru saradnju sa inostranstvom i imali ogromnu realizaciju i vaučera. Veliki broj stanodavaca dao je mogućnost da se iskoriste vaučeri koje sada već svake godine deli Ministarstvo, a to što je ovogodišnji paket tako brzo raspodeljen, pokazuje da je mera bila prava, da je podstakla turističku privredu i da su ljudi dobili mogućnost da vide šta sve Srbija nudi. Vrnjačka banja je našla sebe u toj priči, što smo prošle godine i dokazali, i sada se trudimo da taj stečeni rejting iskoristimo tako da više ne budemo druga destinacija za veliki odmor. Ove godine pokušaćemo da svim infrastrukturnim rešenjima, akvaparkom, novim hotelima, velnesima i spa centrima, budemo prva opcija i zamena za more. Prošle godine pokrenuli smo kampanju „dođite u Vrnjačku banju na more“ a i ove godine da ćemo mogućnost da ljudi u vrelim letnjim satima kod nas nađu dobro rashlađenje – rekao je Trifunović i dodao da se turistički radnici nadaju relaksaciji svih mera zaštite od virusa, ali i otvaranju stranih tržišta, što bi Banji omogućilo zadrži pre dve godine stečenu poziciju lidera u regionu.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.