Foto: FoNet/Vlada Srbije/Slobodan Miljević

Obraćajući se građanima ispod mosta „Vrla“ kod Vladičinog Hana, Vučić je kazao je da je svaki novoizgrađeni put, put ka miru ali i način da se zaboravi ružno i da zarastu rane iz prošlosti.

„Ovim putem će ići i Grci, i ljudi iz Severne Makedonije, i Crnogorci, i Albanci, i svi iz Evrope i svima će sada biti razumljiviji i Srbija i srpski jezik. Ne postoji način da se ljudi bolje povežu od izgradnje puteva, svaki put je put ka miru, a autoput je najkraći put ka miru. Srbija ovim pokazuje čemu teži kakve su joj ambicije“, kazao je Vučić.

Po njegovim rečima, izgradnja tog dela autoputa predstavljala je „najteži graditeljski poduhvat u Evropi“.

„Uklonjeno je 650.000 kubika kamena, ugrađeno više od 200.000 tona asfalta u autoput, izgrađeno 36 mostova, probijena tri kilometra tunela, da bi danas od Horgoša do granice sa Severnom Makedonijom moglo da se stigne za nekih pet časova“, kazao je predsednik Srbije.

On je ocenio da danas „upoznajemo Srbiju sa sobom“.

„Ovo danas jeste Srbija. Nema lepše i ponosnije zemlje od naše Srbije i naroda koji poput našeg može da kaže da je toliko uspeo da izgradi i promeni sebe u prethodnih nekoliko godina. Nema više lenčarenja i verovanja u bajke da će nam nešto pasti sa neba, našim radom ćemo promeniti sve, trkaćemo se svima. Probudili smo Srbiju i počeli da je zapošljavamo“, dodao je Vučić.

Šef Delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici izrazio je uverenje da novoizgrađeni put „vodi Srbiju i ceo region u pravcu EU“.

„To je poslednji deo panevropskog autoputa od Salcburga do Soluna. Poboljšanje veza između zemalja Zapadnog Balkana i regiona i EU doneće i brojne koristi građanima i mislim da će ovo biti element deo šire povezanosti. Ovo je još jedan izraz opredeljenosti Srbije ka EU i verujem da će novi put voditi Srbiju i ceo region u pravcu Evropske unije“, kazao je Fabrici.

Predsedavajući Predsedništva BiH Milorad Dodik ocenio je da je završetak južnog kraka Koridora 10 „decenijski uspeh“ i nešto što menja perspektivu „našeg naroda i država“.

„Ovo je veliki događaj za Srbiju, nešto što je čekala generacijama i nešto što je na dobrobit svih ljudi“, kazao je Dodik.

Premijer Severne Makedonije Zoran Zaev rekao je da je Koridor 10 „istinska evropska vrednost povezivanja i komunikacije“.

„Tako je kada se radi vredno i posvećeno. Sada će se od Beograda do Skoplja putovati za 3,5 sata“, izjavio je Zaev.

Prema njegovim rečima, urađena je jedna od najtežih deonica autoputa a pritom izgleda „moderno“.

Premijer Severne Makedonije je rekao da je ovo prilika da se potvrdi veliko prijateljstvo dve zemlje i da se Severna Makedonija „raduje uspešnim poduhvatima svih suseda“.

Izgradnjom te deonice ceo Koridor 10 dug 600 kilometara, od severa do juga Srbije, biće otvoren za saobraćaj, tako da će se od Beograda do granice sa Severnom Makedonijom tim autoputem stizati za tri i po sata.

Koridor 10 je deo panevropskog saobraćajnog koridora koji spaja Salcburg u Austriji sa Velesom u Severnoj Makedoniji, njegova izgradnja je počela 1970. godine a rokovi za zavšetak radova su više puta pomerani.

Radovi na autoputu kroz Grdeličku klisuru su počeli 2013. godine, koštali su oko 400 miliona evra i bili su najzahtevniji jer je na toj deonici više od 30 mostova i dva tunela, od kojih je tunel Manajle najduži u Srbiji.

Radovi na ovoj deonici su najvećim delom finasirani kreditima Evropske investicione banke i Svetske banke

Povezani tekstovi