Vukadinović: Ne treba nam nacionalni stadion 1Đorđe Vukadinović Foto: FoNet/Aleksandar Levajković

Poslanik Đorđe Vukadinović poručio je danas vladajućoj koaliciji da ne treba da se stidi toga da je predlog budžeta predizborni, uz kritike zašto se troši 250 miliona evra za nacionalni stadion i zahtev da se precizira kakve su to kazne i penali za koje je u budžetu izdvojeno 22 milijarde dinara.

Vukadinović je u skupštinskoj raspravi o predlogu budžeta za 2020. godinu pohvalio to što je budžet stigao na vreme u parlament i što je sednica zakazana po Poslovniku, pa taj zakon nije bio „upakovan“ kao jedna od više destina tačaka dnevnog reda.

Za razliku od prošle godine, ukazao je on, nema ni fantomskih amandmana vladajuće većine, udvostručeno je vreme za diskusiju, a rasprava na Odboru za finansije je bila iscrpna i kvalitetna.

Vukadinović je istakao da budžet ima razvojnih elemenata, ali je predizborni, čega vladajuća većina ne treba da se stidi. Sledeća godina je izborna, pa će se vlada truditi da „malo paradno“ pripremi budžet, istakao je on.

Vukadinović je rekao da je za kazne i penale različitih vrsta u budžetu odvojeno 22 milijarde dinara, što je skoro 200 miliona evra.

Svejedno mi je ko je napravio te sporove, bilo prošla ili ova vlast koja je sedam godina na sceni, ali ovo je strahovito povećanje, a Fiskalni savet čak nije mogao da uđe u strukturu tih stavki, rekao je Vukadinović.

Bode oči i stavka od 80 miliona evra od kreditora Trezora Francuske za izgradnju projekta beogradskog metroa, kao i stavka od 500 miliona evra za metro, ali se ne vidi od koga se povlači ta linija, dodao je on.

Vukadinović je kritikovao što je 250 miliona evra određeno za izgradnju nacionalnog stadiona, navodeći da za to nema opravdanja, jer i postjeći stadioni „zvrje prazni“.

Nacionalni stadion nam baš ne treba, naglasio je on. Prema njegovim rečima, putevi su potrebni i poželjni, ali je moravski koridor neophodniji od autoputa Niš – Merdare.

Ministar finansija Siniša Mali rekao je da su 22 milijarde dinara ostavljene za penale i kazne, odnosno za sporove koje je izgubila vlada ili država Srbija i obaveze koje datiraju iz 2007, 2008, 2009. i 2010. godine.

Mali je rekao da se još ne zna kako će izgeldati finansijska konstrukcija za projekat metroa, ali je ostavljen iznos da ukoliko se dogovor napravi, Srbija može nešto da plati i da se krene u izgradnju tog kapitalnog investicionog projekta.

Nacionalni stadion je projekat od izuzetnog značaja za Srbiju, sport je postao veliki biznis, rekao je Mali i ocenio da će stadion biti pokretač razvoja celog tog dela grada, novi Beograd na vodi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari