Zaustavljena kupovina 100 turskih zglobnih autobusa 1Foto: Beta/Miloš Miškov

Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd zaustavilo je proceduru nabavke na lizing 100 zglobnih autobusa sa pogonom na gas jer je jedan od učesnika na tom tenderu juče podneo žalbu za zaštitu prava Republičkoj komisiji za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki.

Tender je i pre toga bio u fokusu javnosti jer je procenjena vrednost nabavke bila nerealno uvećana na više od četiri milijarde dinara odnosno 34,5 miliona evra ili oko 345.000 po vozilu. Poređenja radi, gradske vlasti u Novom Sadu godinu dana ranije nabavile su takođe zglobne autobuse po ceni koja je bila za oko 80.000 niža.

Na otvoreni poziv stigle su dve prijave – Solaris Bus&Coach Owinska iz Poljske, koja je izašla sa cenom od 28,1 milion evra bez PDV-a i druga, grupe ponuđača M.P.N. promet, S leasing i UniCredit Leasing sa cenom od 34,2 miliona evra takođe bez uračunatog PDV-a. Formalni razlog zbog kojeg prva ponuda nije ni razmatrana bio je to što nije obuhvatila lizing kompaniju preko koje bi se realizovao posao. Visoka cena u drugoj ponudi nije dovedena u pitanje, a iznos od 342.000 sadržao je cenu jednog vozila od 279.500 evra, lizing naknadu od 38.200 evra kao i trogodišnje održavanje i servisiranje koje b, uprkos garantnom roku za koji se pretpostavlja da traje najmanje pet godina, trebalo da se plati 24.600 evra, odnosno za ukupan broj autobusa.

Prema zvaničnom saopštenju GSP-a to preduzeće se za finansijski lizing kao način finansiranja opredelio „sagledavajući ekološke pogodnosti vezane za projekat tzv. zelene linije na osnovu koje posle puštanja u saobraćaj ovih autobusa i isključenja starih dizel autobusa, ostvarujemo pravo na povraćaj dela investicije u visini od 10 odsto ili tri miliona evra“. Zbog čega se projekat „zelene linije“ ne bi koristio i kod drugih oblika plaćanja, jer nije vezan za lizing, nije jasno, niti postoji logično objašnjenje za troškove lizinga koji u nabavci učestvuju sa 3,8 miliona evra kao ni za stavku servisiranja novih autobusa, pod fabričkom garancijom, za koje se plaća gotovo 2,5 miliona evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari